همزمان با بازدید فرمانده نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید فکوری تبریز، گیربکس بومی و کاملا ایرانی جنگنده میگ ۲۹ که با همت متخصصان جوان ایرانی و شرکت های دانش بنیان ساخته شده با موفقیت تست و به چرخه عملیاتی نیروی هوایی ملحق شد.

با ساخت نمونه اولیه و تست موفق این قطعه، گام بلندی در جهت خودکفایی صنعت هوایی در این بخش  صورت گرفته و علاوه بر رفع نیاز کشور، صرفه جویی ارزی قابل ملاحظه ای نیز  برای جمهوری اسلامی ایران رقم زده شده است.

امیر نصیرزاده در این بازدید، ضمن نظارت مستقیم بر مرحله ی تست نهایی گیربکس تولید شده ایرانی هواپیمای میگ ۲۹، از نزدیک با نخبگان جوان، طراحان و تولیدکنندگان آن دیدار و از آنها تقدیر کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش، اقدام جوانان ایرانی را در این حوزه، فداکارانه توصیف کرد و خطاب به آن ها گفت: امروز که در خط مقدم جبهه  مبارزه با تحریم و جنگ اقتصادی قرار داریم، عملکرد شما باعث اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: بدانید که نیروی الهی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با اعتقاد راسخ به توانمندی شما متخصصین و دانشمندان جوان کشور، چشم امید به توان و دانش داخلی دوخته و رمز موفقیت خود را حرکت بر لبه دانش می داند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.