سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه صبح امروز(یکشنبه) در چهارمین جشنواره علمی سلمان فارسی، اظهارداشت: نگهداری از مهمات در تونل های زیرزمینی برای اولین بار در سال ۶۳ در کشور اجرا شد که تا به امروز هم از این روش برای ساخت و نگهداری انواع موشک ها استفاده می شود.

به نوشته فارس، وی با اشاره به آسیب هایی که به دلیل عدم اجرای پدافند غیرعامل متوجه کشور شده است، افزود: یکی از زمینه‌های دشمنی در حوزه اقتصاد است که دشمنان در این حوزه با جلوگیری از فروش نفت و مبادلات ارزی کار خود را شروع کرده‌اند و تجربه نشان داده دشمن در هر زمینه‌ای بتواند ما را تهدید می‌کند که بخشی از این کار توسط عوامل خارجی و بخشی هم توسط عوامل داخلی انجام می شود.

سردار حاجی زاده عملیات روانی را یکی دیگر از عرصه‌های تهدید دشمن دانست و تصریح کرد: شبکه های اجتماعی و تلویزیونی مختلف و متنوع برای کمک به مردم ما نیست بلکه ابزاری برای جنگ روانی دشمنان علیه ملت است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه کاهش میزان بارندگی کشور مشکوک است، گفت: مسئولان باید با دقت مسائل را بررسی کنند و بدانند که دشمنان در عرصه‌های مختلف علیه ما اقدام می‌کنند. همین اقدامی که در سواحل جنوبی رخ داد و ماهی گیران ما بیکار شدند و در مقابل ماهی‌گیران صنعتی قرارداد بسته و در این عرصه فعالیت می‌کنند طبیعی نیست.

وی با تاکید بر اینکه همانطور که موشک‌هایمان را جایی می بریم که آسیب نبیند، اقتصاد هم باید در برابر آسیب ها مصون و مقاوم باشد، تصریح کرد: با این رشد فضای سایبری در کشور اگر از آن سوی مرزها می‌توانند در بخش‌های زیرساختی ما عملیات سایبری انجام دهند، ما در بخش های غیر نظامی بسیاری از این تهدیدات را جدی نگرفته ایم که باید در حوزه پدافند غیر عامل نگاه‌مان را متحول کنیم.

سردار حاجی زاده با اشاره به ادعای دشمنان مبنی بر خرابکاری در صنعت موشکی، عنوان کرد: ما چند سال است که این موضوع را فهمیده ایم ولی صدایش را در نیاورده ایم.دشمنان کار خودشان را می‌کنند و ما هم کار خودمان را می‌کنیم و آن مقدار که در توانشان بوده تلاش کرده‌اند که مثلا بیایند روی یک قطعه کوچکی که ما از خارج می‌خریم خرابکاری کنند تا مثلا موشک ما به هدف و نقطه نرسد و روی هوا منفجر شود. انصافا هم قشنگ و خوب کار کردند ولی ما دشمنی دشمنان را از قبل جدی گرفتیم و یکی از فرضیاتی که برای خودمان قائل بودیم خرابکاری دشمنان بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: دشمن ابتدا از ساخت موشک ما جلوگیری کرد، بعد جلوی ورود قطعات بزرگ و ماشین‌ها به کشور ما را گرفت، بعد از آن جلوی ورود بُردها و قطعات کوچک به کشور را گرفتند، سپس جلوی ورود قطعات الکترونیکی کوچک را گرفتند. دیدند که کار ادامه دارد به همین دلیل به خرابکاری روی آوردند. این خرابکاری‌ها قبلا در بخش هسته‌ای و نفت هم سابقه داشته است اما تاکنون هیچ غلطی نتوانستند بکنند چون ما دشمنی دشمنان را جدی گرفتیم و مقاوم‌سازی‌ها اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به ردپای عربستان در خرابکاری‌ها و اقدامات علیه ایران، گفت: آنها هزینه های بسیاری برای اقدامات ضد ایرانی و تربیت گروه‌های تروریستی در منطقه کرده اند که یک نمونه آن نفوذ و شهادت ۲۷ پاسدار بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.