چندی پیش خبری درباره توقف اجرای نمایش «پرگنت» به کارگردانی رسول حق‌نژاد در پردیس تئاتر شهرزاد منتشر شد که در آن  علت توقف نمایش، اختلاف سیدعلی تدین درماتوژ سابق این نمایش با کارگردان عنوان شده بود.

 

سیدعلی تدین‌صدوقی، منتقد و فعال حوزه تئاتر، حال در گفت‌وگویی با خبرآنلاین، با تاکید بر اینکه ماجرای توقف اجرای نمایش «پرگنت» ارتباطی به او ندارد، گفت: «این نمایش به خاطر من و اختلافم با کارگردان توقیف نشده است، بلکه مسئله اختلافات درون گروهی سبب توقف اجرای این نمایش شده است.»

او درباره چگونگی حضورش در نمایش «پرگنت» و ماجرای جدایی‌اش از این گروه، توضیح داد: «یکی از دوستانم کارگردان این نمایش را به من معرفی و تاکید کرد که پنج سال است در حال تمرین این نمایشنامه است، از من درخواست کرد تا به این گروه کمک کنم. پس از مدتی دراماتوژی کار را شروع کردم و کارهای مختلفی از جمله انتخاب بازیگران، طراحی نمایش و ... انجام دادم اما بعدها فهمیدم آنچه درباره نمایش و این کارگردان گفته بودند، صحت ندارد و ترجیح دادم به همکاری‌ام را با این گروه پایان دهم.»

تدین‌صدوقی ادامه داد: «ارتباط من با این گروه قطع شده بود تا زمانی‌که پوستر نمایش چاپ شد و دیدم نام من روی آن نیست، ناراحت و گلایه‌مند شدم زیرا که پنج ماه برای این کار وقت گذاشته و تمام کار را بسته بودم و برایم سوال بود که چطور اسم من حذف شده است؟ سپس شکایت کردم و در نهایت توافقی با گروه نوشتیم و نام من روی پوستر چاپ شد. پس از آن نیز به مدیر اداره کل هنرهای نمایشی نامه زدم که اگر به دلیل شکایت من مشکلی پیش آمده، برای این نمایش صرف نظر کنند زیرا که مسئله مورد شکایت من رفع شده است.»

توافق نامه سیدعلی تدین با گروه نمایش «پرگنت»

تدین همچنین بیان کرد: «همه این اتفاقات پیش از آغاز نمایش رخ داد و من پس از آن ارتباطی با گروه نداشتم، حتی تاریخ توافقنامه ما نیز ۲۴ بهمن است و نمایش از روز اول اسفند روی صحنه رفته است. پس از آن من هیچ ارتباطی با عوامل نمایش نداشتم. در نتیجه هیچ ارتباطی هم با توقیف این نمایش پیدا نمی‌کنم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.