مجتبی ورمقانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتشار یک فیلم در شبکه‌های اجتماعی با عنوان احتمال توزیع گوشت الاغ در شهر سنندج اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی استان کردستان طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر طرح ضربتی تشدید نظارت بر مراکز عرضه رستوران‌ها، قصابی‌ها و مرغ فروشی‌های سراسر استان را به مرحله اجرا در آورده است.

وی افزود: در ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۲۵۰۰ مورد بازدید از این مراکز انجام شده است که خوشبختانه در این مراکز هیچ مورد مشکوکی مبنی بر توزیع، عرضه و فروش گوشت الاغ نداشته‌ایم.

مدیر کل دامپزشکی استان کردستان عنوان کرد: در بررسی بر روی فیلم منتشر شده مشخص شده که این کله مربوط به حیوان اسب است که با قاطعیت عرض می‌کنیم که لاشه این حیوان در هیچکدام از قصابی‌ها و رستوران‌های شهر سنندج توزیع نشده است چرا که این مراکز تحت نظارت اکیپ‌های دامپزشکی کردستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: این احتمال وجود دارد که این حیوان بر اثر بیماری یا هر دلیل دیگری تلف شده باشد و عده‌ای عمدا کله آن را جدا کرده باشند و در آن نقطه از شهر رها کرده باشند.

ورمقانی گفت: این فیلم زنگ خطری برای مردم است که باید حتما گوشت موردنیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی استان کردستان که دارای مُهر دامپزشکی است، تهیه کنند و چنانچه به موارد مشکوکی برخورد کردند به سامانه ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.