مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در برنامه "سی‌ان‌ان ساندی مورنینگ" در پاسخ به اینکه آیا کره‌شمالی یک تهدید هسته‌ای برای آمریکاست گفت: بله.

جیک تپر، خبرنگار سی‌ان‌ان از پامپئو پرسید: "اما رچند روز پیش از آنکه دونالد ترامپ دومین نشستش با رهبر کره‌شمالی را برگزار کند، وزیر خارجه آمریکا یک ادعای رئیس‌جمهوری آمریکا را که پس از اولین نشست مطرح شده بود به چالش کشید.ئیس‌جمهوری گفت که این طور نیست." پامپئو پاسخ داد: "او این طور نگفت. من دقیق می‌دانم." خبرنگار سی‌ان‌ان در ادامه با اشاره به برگه‌هایی که در دست داشت، گفت: "او توئیت کرد که دیگر تهدید هسته‌ای از جانب کره‌شمالی وجود ندارد."   

پامپئو با سر تکان دادن گفت: دونالد ترامپ می‌گفت پس از دیدار ماه ژوئن رهبران در سنگاپور پیشرفت زیادی ایجاد شد که به صورت اساسی از خطر هسته‌ای میان آمریکا و کره‌شمالی کاست. منظور او این بوده است که تلاش‌هایی در سنگاپور، تعهدی که رئیس کیم داد، به طور اساسی این خطر را برای مردم آمریکا کاهش داد. این وظیفه وزیر خارجه و رئیس‌جمهوری ایالات متحده است که مردم آمریکا را ایمن نگه دارند. هدف ما دستیابی به آن است.    

خبرنگار سی‌ان‌ان اما تسلیم نشد و گفت: من جملات شخص ترامپ را می‌خوانم. او این ادعا را پس از بازگشت از جلسه ملاقات با کیم جونگ اون مطرح کرد. ترامپ توئیت زد "تازه فرود آمدیم، سفری طولانی بود، اما همه اکنون می‌توانند احساس ایمنی بیشتری نسبت به اولین روزی که روی کار آمدم احساس کنند. دیگر یک تهدید هسته‌ای از سوی کره‌شمالی وجود ندارد."

رهبر کره‌شمالی و دونالد ترامپ قصد دارند دومین نشست خودشان را چهارشنبه و پنج‌شنبه همین هفته (هشتم و نهم اسفند) در هانوی پایتخت ویتنام برگزار کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.