چندی پیش رسانه‌ها از گزارشی خبر می‌دادند که یک زن در جنوب کشور ۸۰ درصد قاچاق دام را در اختیار دارد به گونه‌ای که دام‌های مولد را از دلالان و فروشندگان خریداری و آنها را به حاشیه نشینان خلیج فارس به صورت قاچاق می‌فروشد.

در این رابطه علی مویدی - رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز - به ایسنا گفت: اینگونه نیست و بزرگنمایی در این زمینه صورت گرفته است چرا که پیش از این هم خروج غیرقانونی دام زنده از مرزهای جنوبی به صورت موردی انجام می‌گرفت و هم اکنون هم شاید وجود داشته باشد که البته بسیار کمتر شده است.

وی افزود: اقدامات دست اندرکاران طی ماه‌های اخیر در زمینه قاچاق دام زنده قابل توجه بوده اما باید این تلاش‌ها همچنان ادامه داشته باشد و بیشتر شود تا به جایی برسیم که دیگر دام زنده از کشور قاچاق نشود.

مویدی اظهار کرد: خروج حتی یک رأس دام زنده از مرزها به صورت غیر قانونی نباید صورت گیرد چرا که سرمایه این کشور است و تلاش‌های بسیاری صورت می‌گیرد تا بتوانیم مسیرهای قاچاق ناامن شود که به نتیجه برسیم.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: انتظار می‌رود همه از مردم تا عشایر، روستاییان و غیره به مراجعات مشکوک و بی موردی که به آنها می‌شود حساسیت بیشتری داشته باشند و مواظب باشند که پیشنهادات بعضاً اغواکننده آنها را تحریک نکند چرا که این قاچاقچیان دوستدار ملت ایران نیستند و به عنوان یک فرصت به این افراد و پیشنهادات‌شان نگاه نکنند. از سوی دیگر وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور عشایر باید بیش از پیش در این زمینه حساسیت نشان دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.