العهد گزارش داد، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی گفت: موضع آمریکا در قبال منطقه موضعی ظالمانه و علیه منافع ملت‌های منطقه است. یکی از مصداق‌های این مسئله حمایت همیشگی آمریکایی‌ها از اسرائیل و معامله قرن است.

وی گفت: ما نباید منتظر این بمانیم که آمریکا راه‌حلی درباره سوریه و مشکل آوارگان پیدا کند چراکه آمریکا خود پایه اصلی جنگ در سوریه است و دلیل ورود تروریست‌ها از سرتاسر جهان به سوریه آمریکاست. دلیل طولانی شدن جنگ در سوریه نیز آمریکا است. دلیل اینکه الآن راهکاری برای بحران سوریه وجود ندارد هم آمریکا است. آمریکا با شکست‌های پیاپی مواجه می‌شود اما نمی‌خواهد به شکست اذعان کند. آمریکا از بدترین راهکارها برای تحقق اهداف خود و ممانعت از بازگشت ثبات به سوریه استفاده می‌کند.

نعیم قاسم افزود، اگر بخواهیم به برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اعتماد کنیم نباید این را فراموش کنیم که همین کشورها پشت جنگ‌هایی هستند که منطقه را از ایران گرفته تا عراق و سوریه و یمن ویران کرده‌اند. به گفته وی، این کشورها حمایت آمریکا را برای حفظ تاج و تختشان به قیمت جان مردم خود و آینده نسل‌ها گدایی می‌کنند.

قاسم تأکید کرد: تنها راهکار این است که قوی باشیم و مقاومت کنیم. با مقاومت اسرائیل را از لبنان بیرون کردیم و با مقاومت فلسطین در برابر اسرائیل پیروز شده است. با مقاومت تروریسم را در سوریه و عراق و لبنان شکست دادیم. گزینه‌های استقلال و آزادی با خواسته‌های آمریکا مغایرت دارد. دو گزینه وجود دارد: یکی بودن با آمریکای ظالم و دوم بودن با ملت‌های منطقه و حقوق و آینده نسل‌ها. یک انسان نمی‌تواند هر دو گزینه را داشته باشد. ما انتخاب کردیم که با ملت‌های منطقه و استقلال آن‌ها باشیم. آمریکا هر اندازه هم که ما را متهم و تحریم کند هرگز نمی‌تواند مواضعمان را تغییر دهد و در نهایت این ما هستیم که پیروز می‌شویم و آمریکا مثل همیشه شکست خواهد خورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.