در بین بساط دست فروشان از اسکناس ۱۰ تومانی تا ۵۰ هزار تومانی دیده می‌شود و با توجه به اینکه تولید برخی از آن‌ها متوقف شده و در بازار کمتر یافت می‌شوند باید هزینه بیشتری برای خرید آن‌ها پرداخت شود.

البته برای اسکناس‌هایی که از سوی بانک‌ها پرداخت می‌شود سود کمتری دریافت می‌شود و دربین دلالان رقابت بر سر فروش اسکناس‌های کمیابی، چون ۱۰ تومانی، ۱۰۰ تومانی و ۲۰۰ تومانی بیشتر است.

دراین بین یکی از دلالان باتوجه به وضعیت فعلی خرید پول نو در بازار گفت: سکه‌های ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی در روزهای پایانی سال کمتر خریدار دارد و افراد برای نوروز بیشتر به دنبال اسکناس‌های ۲ هزار تومانی تا ۱۰ هزار تومانی هستند.

این دلال مستقر در میدان فردوسی می‌گوید: هنوز بازار فروش اسکناس‌ها گرم نشده و تعداد خریداران در روزهای پایانی سال با توجه به دریافت حقوق و عیدی رونق می‌گیرد و مردم اغلب خرید پول نو را در مراحل آخر خرید خود انجام می‌دهند.

وی در خصوص نرخ خرید اسکناس‌های موجود در بساط خود گفت: هر بسته ۱۰۰ تایی ۱۰ هزار تومانی به قیمت یک میلیون و ۴۰ هزار تومان و هر بسته ۱۰۰ تایی ۵ هزار تومانی ۵۳۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

همچنین بسته‌های ۱۰۰ تایی هزار تومانی ۱۲۰ هزار تومان و بسته‌های ۱۰۰ تایی ۵۰۰ تومانی با قیمت ۵۲۵ هزار تومان به دست خریداران می رسد.

گفتنی است هر بسته ۱۰۰ تایی ۲ هزار تومانی با افزایش نسبی به سال گذشته بین ۲۲۵ تا ۲۳۰ هزار تومان در بین دلالان به فروش می‌رسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.