به گزارش  رویترز، وزارت خارجه چین امروز دوشنبه ابراز امیدواری کرد که جامعه جهانی بتواند کمکی سازنده و بر مبنای احترام به تمامیت ارضی به ونزوئلا ارائه دهد.  

گفتنی است این اظهارنظر واکنشی است به تنش‎های اخیر در مرز ونزوئلا که ناشی از عدم موافقت کاراکاس با ورود محموله کمک‎هایی است که آمریکا برای اپوزیسیون این کشور ارسال کرده است.

این درحالی است که واشنگتن تهدید می‌کند که عدم موافقت با ورود این محموله‌ها، تحریم‌های بیشتری را در پی خواهد داشت.

در همین راستا، وزارت خارجه چین ضمن آرزوی صلح و آرامش برای ونزوئلا، بر مخالفت با هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی این کشور آن هم به بهانه ارائه کمک‌های به‎اصطلاح بشردوستانه‌ای که در پس آنها اهداف سیاسی نهفته است؛ تاکید کرد.

وزارت خارجه چین افزود: باز هم از دولت و اپوزیسیون ونزوئلا می‌خواهیم که در چارچوب مقررات و قانون اساسی به دنبال راه‌حلی سیاسی باشند. در عین حال، از جامعه جهانی نیز می‌خواهیم که تلاش خود را به گونه‎ای افزایش دهند که واقعاً به نفع ثبات، توسعه اقتصادی و بهبود اوضاع زندگی در ونزوئلا باشد.

گفتنی است حدود یک ماه پیش، خوان گوایدو رئیس کنگره ملی ونزوئلا با برخورداری از حمایت آمریکا، مشروعیت نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس جمهوری قانونی این کشور زیر سوال برد و عنوان ریاست جمهوری را از وی غصب کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.