«ساجد جاوید»، وزیر کشور انگلیس دوشنبه گفته قصد دارند کل حزب‌الله لبنان، اعم از شاخه سیاسی و نظامی آن را در فهرست «سازمان‌های تروریستی» قرار داده و فعالیت‌های مرتبط با آن را غیرقانونی اعلام کند. 

اتحادیه عرب، آمریکا، رژیم صهیونیستی، شورای همکاری خلیج فارس و کانادا کل حزب‌الله لبنان را «سازمان تروریستی» اعلام کرده‌اند. انگلیس، استرالیا و اتحادیه اروپا، تنها شاخه نظامی این گروه را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده‌اند و فعالیت شاخه سیاسی آن را قانونی می‌دانند. 

پایگاه بریت‌بارت گزارش داده این وضعیت به شرکت‌کنندگان در تظاهرات‌ روز قدس اجازه می‌داد در مرکز لندن با پرچم‌های حزب‌الله لبنان راه‌پیمایی کنند. 

روزنامه تلگراف گزارش داده نمایندگان پارلمان انگلیس اخیراً از دولت این کشور خواسته‌اند تمایز میان فعالیت‌های شاخه سیاسی و نظامی حزب‌الله را رفع کند. یک نماینده پارلمان انگلیس گفته که طرح ممنوع کردن فعالیت‌های کل حزب‌الله لبنان از مدت‌ها پیش مورد بررسی قرار گرفته و به زودی، اعلام خواهد شد. او گفت این کار بایستی مدت‌ها پیش انجام می‌شد.

کشورهای غربی بعد از موفقیت‌های حزب‌الله لبنان در مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش در سوریه، قصد دارند فشارها را بر این گروه افزایش دهند.

ساجد جاوید گفت: «حزب‌الله تلاش‌ها برای بی‌ثبات کردن اوضاع ناپایدار در خاورمیانه را ادامه می‌دهد و ما دیگر قادر نیستیم میان شاخه نظامی و سیاسی آن تمایز قائل شویم. به این دلیل من تصمیم گرفته‌ام کل این سازمان را غیرقانونی اعلام کنم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.