الجزیره نوشت، در موجی از خشونت ها در مرز ونزوئلا با برزیل تا کنون ۲۵ نفر جان خود را از دست داده اند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، این حادثه در شهر مرزی «سانتا النا» (Santa Elena) در حالی روی داد که شورشیان تحت حمایت آمریکا در تلاش برای ایجاد آشوب در مرز این کشور با برزیل به بهانه ورود کمک های واشنگتن دست به اغتشاشات گسترده ای زدند.

این در حالیست که «خورخه رودریگز» وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا پیشتر درباره هدف از آتش زدن کمک های آمریکا در مرز با کلمبیا اعلام کرد: اتفاقی که در مرز کلمبیا روی داد، اقدام تروریستی برخی گروه‌های مزدور بود که مخالفان ونزوئلا آن‌ ها را تامین مالی کردند. شواهدی داریم که ثابت می کند کامیون‌ هایی که به آتش کشیده شدند، خالی بودند و هدف از این کار، فقط ارائه تصویری مبنی بر دیکتاتور بودن نظام ونزوئلا و در پی آن، ارائه توجیهاتی برای اعلام جنگ علیه کاراکاس است. این کار همچنین تلاش مخالفان ونزوئلا و هماهنگی آن‌ ها با کلمبیا برای ربودن ۲ خودروی ارتش ونزوئلا و زیر گرفتن غیرنظامیان در پل سیمون بولیوار را برملا کرد. هدف از این کار هم توجیه جنگ علیه ونزوئلا بود؛ اما  سیاست خویشتنداری نیروهای مرزی مانع از آن شد که شرایط در مرزها تشدید شود.

گفتنی است، خوان گوایدو رهبر شورشیان مورد حمایت غرب پیشتر و به بهانه همراهی کمک های آمریکا به شورشیان با نقض قانون ممنوعیت خروج از کشور به کلمبیا رفته و قصد دارد با محموله های آمریکائی به این کشور بازگردد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.