«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه روز دوشنبه در تهران با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران دیدار کرد.

با انتشار خبر این دیدار، رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در خبرهای فوری این دیدار را مخابره کردند.

دویچه وله آلمان در پایگاه خبری خود نوشت که رهبر ایران در دیدار با رئیس جمهور سوریه اشاره کرد که ایران حمایت از سوریه را حمایت از مقاومت می‌داند.

به گزارش این پایگاه خبری آلمانی، رهبر ایران در دیدار با بشار اسد گفت: «سوریه توانست در مقابل یک ائتلاف بزرگ از آمریکا، اروپا و متحدان آنها در منطقه ایستادگی کند و با پیروزی خارج شود.»

پایگاه اینترنتی شبکه خبری العربیه در گزارشی نوشت  که بشار اسد به تهران آمد تا از رهبر و رئیس جمهور ایران به دلیل حمایت‌های تهران از دمشق تشکر و قدردانی کند.

العربیه نوشت که رهبر ایران در این دیدار تاکید کرد که باید در مقابله با توطئه‌های آتی بسیار هوشیار بود و تلاش آمریکایی‌ها برای ایجاد منطقه حائل در سوریه یکی از این توطئه‌های خطرناکی است که باید با آن با قدرت مقابله کرد.

رویترز نیز نوشت که بشار اسد روز دوشنبه به ایران که  نزدیک‌ترین متحد خود است سفر کرد و با رهبر ایران و حسن روحانی رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

این خبرگزاری نوشت که رهبر ایران و بشار اسد توافق کردند که همکاری‌ها در تمامی سطوح در راستای منافع دو ملت دوست ادامه یابد.

شبکه خبری المیادین نیز در پایگاه اینترنتی خود نوشت که برای نخستین بار پس از آغاز بحران سوریه، اسد به تهران سفر کرد و با رهبر ایران و حسن روحانی، رئیس جمهور دیدار کرد.

پایگاه خبری TRT ترکیه نیز نوشت که در جریان دیدار بشار اسد با رئیس جمهور ایران، روحانی اسد را در جریان نتایج نشست اخیر سوچی روسیه قرار داد.

شبکه المنار لبنان نیز به پوشش خبر این دیدار پرداخت و پایگاه اینترنتی این شبکه نوشت: امام خامنه‌ای در تهران از رئیس جمهور اسد استقبال کرد و رئیس جمهور سوریه در تهران با مقامات ایرانی درباره عمق استراتژیک دو کشور با یکدیگر گفت‌وگو کرد.

شبکه خبری الجزیره در پوشش این دیدار نوشت رهبر ایران در جریان دیدار با اسد گفت که حمایت ایران از سوریه حمایت از محور مقاومت در مقابله با سیاست‌های آمریکا و اسرائیل است.

الجزیره نوشت که رهبر ایران در این دیدار گفت که پایداری سوریه تمامی توطئه‌های آمریکا و همپیمانانش در منطقه را با شکست مواجه کرد.

شبکه الجدید لبنان نیز نوشت بشار اسد به صورت اعلام نشده به تهران سفر کرد و با رهبر و رئیس جمهور ایران دیدار کرد.

شبکه ال‌بی‌سی لبنان نیز نوشت بشار اسد در تهران با رئیس جمهور ایران دیدار کرده و دو طرف درباره ادامه هماهنگی دوجانبه تاکید کردند.

ال‌بی‌سی نوشت که رهبر ایران در این دیدار با تبریک به اسد و ملت سوریه و ارتش و نیروهای مسلح این کشور برای پیروزی بر تروریسم گفت که این پیروزی‌ها ضربه سختی به طرح غرب و آمریکا در منطقه بوده است.

اسپوتنیک روسیه نیز نوشت که بشار اسد برای نخستین بار پس از سال ۲۰۱۱ به ایران سفر و با مقامات این کشور دیدار کرد.

اسپوتنیک نوشت که بشار اسد با رئیس جمهور ایران نیز دیدار کرد و روحانی در این دیدار گفت که تهران همچنان به فراهم کردن هر آنچه که سوریه برای تکمیل مبارزه با تروریسم نیاز دارد ادامه خواهد داد.

شبکه خبری اسکای‌نیوز نیز خبر داد که بشار اسد با سفر به تهران با رهبر ایران و رئیس جمهور روحانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

شبکه المسیره یمن نیز در پایگاه اینترنتی خود نوشت: رهبر ایران در دیدار با بشار اسد گفت که راز پیروزی سوریه و شکست آمریکا و مزدوران در منطقه، پایداری رئیس جمهور و ملت سوریه است.

المسیره نوشت که رهبر ایران گفت که حمایت از سوریه را حمایت از مقاومت می‌دانیم و به آن افتخار می‌کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.