به گزارش رویترز «ماریا آدبار» افزود: ما تحریم هایی را که بویژه مادورو و نزدیکانش را هدف قرار داده است، تایید می کنیم.

وی گفت: آلمان حامی وضع تحریم‌هایی است که مردم ونزوئلا را به سختی نیندازد.

دولت آلمان ۲۶ ژانویه گذشته ( ششم بهمن ماه) اعلام کرده بود، در صورت عدم اعلام برگزاری انتخابات طی هشت روز آینده توسط مادورو، خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت خواهد شناخت.

همزمان با اعلام حمایت آلمان، وزارت خزانه داری آمریکا، دوشنبه شب چهار فرماندار ونزوئلا را به دلیل آنچه که ممانعت از ورود کمک های انسان دوستانه نامیده شده است، تحریم کرد.

مادورو مخالف ارسال کمک‌های آمریکا و متحدانش به این کشور است و عقیده دارد، هدف واشنگتن و متحدانش از این اقدام، سلطه بر منابع زیرزمینی و دخالت در امور داخلی کاراکاس است.

آمریکا در حالی مقام های ونزوئلا را به عنوان ممانعت از ورود کمک های انسان دوستانه تحریم کرد که تا کنون بیش از ۳۰ میلیارد دلار از دارایی این کشور را مسدود کرده و عامل اصلی سقوط اقتصادی کاراکاس شده است.

ساعاتی پیش نیز در خصوص تحولات ونزوئلا، نشست گروه لیما به منظور بررسی آخرین تحولات این کشور، در بوگوتا پایتخت کلمبیا آغاز شد.

ونزوئلا از ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) که در آن «خوان گوایدو» رییس مجلس ملی این کشور خود را به عنوان رییس جمهوری موقت معرفی کرد، بحرانی است.

پس از این حادثه، آمریکا، پارلمان اروپا و بسیاری از کشورهای اروپایی، وی را به عنوان رییس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند.

در مقابل،ایران، روسیه، ترکیه، بولیوی و کوبا، با کودتا خواندن این اقدام گوایدو، از مادورو حمایت کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.