وزیر امور خارجه کره جنوبی روز سه شنبه تاکید کرد سئول به طور کامل تحریم های بین المللی علیه کره شمالی را تا زمانی که مطمئن شویم که به طور قاطعانه و بدون قید و شرط در مسیر خلع سلاح هسته ای این کشور هستیم حفظ خواهد کرد.

&#۳۹;کانگ کیوانگ وا&#۳۹; همچنین ابراز امیدواری کرد که اجلاس سران بین ایالات متحده و کره شمالی &#۳۹;یک مرحله مهم دیگر&#۳۹; در تلاش های مداوم برای صلح پایدار در شبه جزیره باشد.

او با اشاره به اینکه ما منتظر نتایج واقعی و قابل توجه نشست ویتنام هستیم افزود: شبه جزیره کره اکنون از یک منطقه بی ثباتی جهانی به یک منبع امید تبدیل شده است و این نکته مثبت تحولات یک سال گذشته است.

وزیر خارجه کره جنوبی اظهار امیدواری کرد پس از نشست هانوی، پیونگ یانگ اقدامات خاصی را در جهت خلع سلاح خود از جمله انهدام پایگاه اصلی هسته ای خود در یونگبیون واقع در ۹۰ کیلومتری شمال پیونگ یانگ انجام دهد.

کانگ همچنین در مورد پروژه های مشترک مرزی دو کره و تبعات ناشی از شکستن تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی نیز گفت: سئول به دنبال جلب رضایت شورای امنیت سازمان ملل برای اجرای این پروژه ها است.

ترامپ و کیم قرار است روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در هانوی پایتخت ویتنام برای دومین بار دیدار کرده و به مذاکرات خلع سلاح هسته ای کره شمالی ادامه دهند.

کره جنوبی و شمالی پس از جنگ سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ برای ترک مخاصمه توافق کردند و تاکنون هیچ پیمان صلح دائمی میان این دو کشور همسایه امضا نشده است.

پیشتر دولت های چین و ویتنام اعلام کردند که با توجه به اینکه دیدار دوم ترامپ و اون در هفته جاری در هانوی برگزار می شود، تمهیدات گسترده امنیتی، سیاسی و اقتصادی را برای این نشست که مهمترین اجلاس بین المللی در سال ۲۰۱۹ برای جنوب شرق آسیا است، به کار گرفته اند.

ترامپ و کیم پیشتر در خرداد ماه سال جاری در سنگاپور دیدار کردند که نتیجه آن توافقی خلاصه و مبهم در زمینه عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره بود.

از آن زمان تاکنون با وجود آنکه کره شمالی یکی از سایت های هسته ای خود را نابود و از آزمایش هسته ای خودداری کرده، آمریکا تنها به توقف رزمایش های مشترک با کره جنوبی اکتفا کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.