علی نجفی خوشرودی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تمدید مهلت FATF برای عمل به توصیه‌هایی برای خروج از لیست سیاه گفت: گروه اقدام ویژه‌ مالی، زمان بندی‌هایی را برای کشورها جهت عمل به توصیه‌هایش لحاظ می‌کند که تمدید مهلت ایران در این راستا است. البته که صلاحیت‌ها و ساز و کارهای داخلی ما وابسته به ساز و کارهای یک نهاد یا معاهده بین‌المللی نیست لذا الحاق یا عدم الحاق به این سازمان‌ها از اختیارات ماست گرچه هر کدام از این گزینه‌ها تبعات خود را دارد.

وی با تاکید بر اینکه «ما ساز و کارهای داخلی خود را مبتنی بر نهاد یا معاهده بین‌المللی وضع نمی‌کنیم»، افزود: با این وجود دو لایحه مورد تاکید FATF یعنی CFT و پالرمو در حال بررسی در مجمع تشخیص مصلحت است که امیدواریم هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود تا فرایند طی شده از سوی مجلس و شورای نگهبان در مجمع تشخیص به اتمام برسد.

نجفی با ابراز امیدواری از تصویب این دو لایحه در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بررسی این کنوانسیون‌ها در کشورهای مختلف زمان بر بوده لذا این موضوع تنها مختص ایران نیست. در کمیسیون امنیت ملی نیز برای الحاق به CFT شرایطی را لحاظ کردیم که در نهایت تشخیص داده شد که این فرایند در مجمع تشخیص تکمیل شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.