یوسف اصلانی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص افت ۲ هزار واحدی شاخص کل بورس در روز گذشته، گفت: استعفای ظریف موجب این افت شد. بازار از این خبر ترسید، زیرا تصور بازار سرمایه این است که احتمالا قرار است سیاست خارجی کشور تغییر کند و تنش‌ها افزایش یابد. یکی دیگر از احتمالاتی که در بازار سرمایه به وجود آمد این بود که با استعفای ظریف، CFT و پالرمو نیز به تصویب نخواهد رسید و این مسئله موجب نگرانی فعالان بورس شد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در واقع خبر استعفای ظریف، این نگرانی را در بورس ایجاد کرد که قرار است سیاست خارجی کشور دچار تحول شود و از رویکرد تعاملی فاصله بگیرد. نکته مهم‌تر هم این بود که بازار سرمایه این برداشت را کرد که استعفای ظریف شاید به دلیل عدم تصویب CFT و پالرمو باشد. ظریف هم در روزهای گذشته در خصوص پیامدهای عدم تصویب CFT و پالرمو هشدار داده بود. این تصور و برداشت بازار از خبر استعفای وزیر خارجه، باعث افت شاخص کل بورس در روز گذشته شد.

وی تاکید کرد: به لحاظ تحلیل‌های بنیادی اتفاق خاصی در بازار رخ نداده، هنوز گزارش‌های عملکرد ماهانه نسبتا خوبی منتشر می‌شود، در نتیجه افت شاخص در روز گذشته دلیل سیاسی داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.