متن پیام علی لاریجانی به شرح زیر است:

«یکی از مبانی مهم در تفکر اسلامی ایجاد جامعه ای است که عدالت محقق گردد و در مدینه فاضله اسلامی عدالت رکن اصلی است اما تئوری عدالت خود ابتناء دارد بر تحقق حقوق طبیعی انسان ها که در لسان دینی از آن به حقوق فطری یاد شده است.

حقوق طبیعی انسان ها یا حقوق فطری وقتی در جامعه رعایت می گردد که استعدادهای نهفته در همه انسان‌ها زمینه رشد پیدا کند و همه انسان‌ها از استعداد ذوقی، اخلاقی، کمال جویی، علم خواهی و ... برخوردارند زمانی این استعدادها به شکوفایی می‌رسند که

اولا: آزادی برای افراد جامعه وجود داشته باشد تا زمینه رشد فراهم گردد ‌ثانیا: ‌جامعه بسترهای لازم برای رقابت برابر انسان‌ها را فراهم نماید و در پناه قانون همه به نحو مساوات بهره مندی داشته باشند.

انقلاب اسلامی از چنین مبانی فکری عمیقی در تحقق حقوق طبیعی و فطری انسان ها برخوردار است و در این ۴۰ سال در این مسیر تلاش های ستودنی داشته است و  باید به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در طی طریق دهه آینده کاستی‌ها مرتفع گردد تا همه ابعاد این تفکر به ظهور برسد امیدوارم این همایش زمینه تعاملات جدی تری در این ابعاد را فراهم نماید و از تلاش دست اندرکاران این مهم تشکر می کنم.

علی لاریجانی 

رئیس مجلس شورای اسلامی»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.