در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) مجلس و در جریان بررسی پیشنهادات الحاقی به تبصره ۱۵ لایحه بودجه سال ۱۳۹۸، علی ادیانی نماینده مازندران در مجلس شورای اسلامی پیشنهادی در خصوص ممنوعیت انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی داشت.

علی مطهری که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت اجازه طرح پیشنهاد به وی نداد و گفت: پیشنهاد شما ماهیت بودجه‌ای ندارد. به دنبال این موضوع نمایندگان مازندران در جایگاه هیأت رئیسه تجمع کردند.

با درخواست علی مطهری نمایندگان حاضر نشدند تا به جایگاه‌های خود بازگردند در نهایت مطهری اعلام کرد: پیشنهاد آقای ادیانی نوعی قانون‌گذاری دائمی است. پیشنهاد بودجه‌ای نباید اینگونه باشد. به عنوان مثال ایشان می‌توانست بگوید ردیف‌های انتقال آب خزر به فلات مرکزی صرف محل‌هایی دیگر شود، اما اینگونه که ایشان مطرح کردند که انتقال آب ممنوع است تصمیمی است که شورای عالی آب می‌گیرد و اصلاً ماهیت بودجه‌ای ندارند.

در ادامه نمایندگان مازندران جایگاه هیأت رئیسه را ترک کرده و قصد ترک جلسه علنی را داشتند. چند عضو هیأت رئیسه تلاش کردند تا جلوی آنها را بگیرند. سپس با رایزنی چند تن از اعضای هیئت رئیسه مجلس، نمایندگان به جایگاه خود بازگشتند.

علی مطهری که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، اعلام کرد: در جنجالی که دوستان شمالی ایجاد کردند ممکن است اساعه ادبی به آقای دامادی نماینده ساری شده باشد که من عذرخواهی می‌کنم ولی شما نیز گاهی مانند دیوار دور ما را می‌گیرید. از سوی دیگر حذف تبصره‌های انتقال آب خزر در ردیف‌های بودجه قابل طرح است.

در ادامه مجدداً نمایندگان مازندران در جلوی درب خروجی تجمع کرده و خواهان خروج از جلسه علنی بودند.

علی مطهری خطاب به آنها بیان کرد: علت بی نظمی شما چیست؟ همان طوری که گفتم شما این پیشنهاد را می‌توانید پس از پایان بررسی تبصره‌ها مطرح کنید ولی پیشنهاد آقای ادیانی قابل طرح نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.