هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری چهار بازی از (پنجشنبه) آغاز خواهد شد که در مهمترین دیدارها پرسپولیس میزبان صنعت نفت آبادان است و استقلال باید در اهواز به مصاف فولاد برود.

فولاد خوزستان - استقلال / ساعت ۱۵، ورزشگاه غدیر اهواز

شاگردان افشین قطبی در یکی از مهمترین دیدارهای خود در هفته بیستم به مصاف استقلال می‌روند. سرمربی فولاد خوزستان که در چهار بازی ابتدایی خود در لیگ هجدهم توانسته نتایج خوبی را با تیمش کسب کند، هفته گذشته مقابل نساجی با دو گل شکست خورد تا نخستین باختش را با خوزستانی‌ها تجربه کند.

از سوی دیگر استقلال با شفر، همانند فصول اخیر، در نیم فصل دوم آمادگی خوبی را به دست آورده و در صورت کسب سه امتیاز در خوزستان قدم بزرگی را برای نزدیک شدن به تیم‌های صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر بردارد.

آبی‌های تهرانی موفق شدند هفته گذشته با سه گل ذوب‌آهن را شکست دهند. ستاره این روزهای استقلال هافبک آفریقایی جدید استقلال یعنی آیاندا پاتوسی است. این بازیکن موفق شده در پنج گل آخر استقلال در لیگ برتر تأثیرگذار باشد.

پارس جنوبی - سایپا / ساعت ۱۵:۳۰، ‌‬ ورزشگاه تختی جم

شاگردان تارتار و دایی در حالی در تختی جم به مصاف هم می‌روند که دو تیم وضعیت خوبی در هفته‌های اخیر ندارند. شاگردان تارتار هفته گذشته مغلوب استقلال شدند و به رده هفتم جدول سقوط کردند. نارنجی‌پوشان هم پس از حذف از لیگ قهرمانان آسیا، در خانه مقابل تراکتورسازی متوقف شدند تا شاگردان دایی به اندازه نیم‌فصل خوب عمل نکنند. البته مشکلات مالی باعث شده تا بازیکنان سایپا در چند جلسه تمرینی خود حاضر به تمرین نشوند. ۳ امتیاز این دیدار کمک زیادی می‌کند تا تیم برنده به شرایطش در جدول سامان دهد.

ذوب‌آهن - ماشین‌سازی / ‌‬ ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه فولاد شهر

ذوب‌آهن پس از بازگشت فوق‌العاده مقابل الغرافه در دیدار معوقه خود مقابل استقلال تن به شکست سنگینی داد تا تیم منصوریان هنوز در لیگ برتر پیروزی نداشته باشد. اصفهانی‌ها در حالی تلاش می‌کنند نخستین ۳ امتیاز خود را با منصوریان دشت کنند که باید برابر سلطان تساوی‌های لیگ برتر به میدان روند. تیم مهاجری که سخت شکست می‌خورد، هفته گذشته مقابل پیکان چهارمین باخت خود را تجربه کرد و حالا باید برای بازگشت به رتبه خود در فولادشهر برای امتیاز بجنگد.

پرسپولیس - صنعت نفت آبادان / ‌ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه آزادی

تساوی برابر نفت مسجدسلیمان باعث شد تا شاگردان برانکو ۲ امتیاز مهم را در خوزستان از دست بدهند. شکست‌ناپذیری این فصل پرسپولیس در خانه باعث شده تا هواداران این تیم با خیال راحت‌تری آماده دیدار تیمشان برابر آبادانی‌ها باشند. البته گربه‌سیاه شاگردان برانکو در بازی رفت ۲ امتیاز را از چنگ این تیم در آورد و به دنبال این است تا پس از سال‌ها در دو بازی رفت و برگشت در لیگ برتر مغلوب پرسپولیس نشود. آبادانی‌ها که ۱۳ تساوی را در لیگ هجدهم تجربه کردند، به راحتی به حریفان خود امتیاز نمی‌دهند و توقف پرسپولیس برابر شاگردان سرجیو می‌تواند شانس قهرمانی آنها را کمتر از گذشته کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.