واشنگتن تایمز گزارش داد، ظاهرا ممنوعیت ورود رسانه های آمریکایی به این نشست ها به دلیل نارضایی کاخ سفید از طرح سوالاتی از سوی آنها در رابطه با اظهارات اخیر «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ بوده است.

به نوشته این رسانه آمریکایی، فقط خبرنگار یک روزنامه اجازه داشته اظهارات نهایی رهبران دو کشور را پوشش دهد. خبرنگاران رادیو، تلویزیون اجازه پوشش این رویداد را نداشتند.

«الیور ناکس» رئیس انجمن خبرنگاران کاخ سفید گفته است که اصحاب رسانه «بشدت با این تصمیم ناگهانی مخالفت کرده اند.»

«سارا هاکبی سندرز» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید با دفاع از این اقدام گفت به دلیل «ماهیت حساس نشست ها» رسانه ها اجازه حضور نیافتند.

واشنگتن تایمز در گزارش خود تحت عنوان «چگونه مرد موشکی کوچک (اشاره به توصیف ترامپ از کیم جونگ اون) روابط خوبی با رئیس جمهور آمریکا برقرار کرد؟» افزود: ترامپ همزمان با مذاکره بر سر مهم ترین تهدید امنیتی جهان به اوضاع داخلی کشورش نیز توجه داشت و بعد از این که کوهن به یک کمیته مجلس نمایندگان آمریکا گفت که رئیس سابقش «فریبکار» و «نژادپرست» است، در توئیتی به او پاسخ داد.

ترامپ در توئیت خود نوشت: «مایکل کوهن (متاسفانه) یکی از تعداد زیادی از وکلایی بود که برای من کار می‌کردند. او موکل‌های دیگری هم داشت. کوهن به تازگی به دلیل دروغگویی و کلاهبرداری از طرف دادگاه عالی ایالتی مجوز وکالت خود را از دست داد. او دروغ می‌گوید تا از مدت زمان زندان خود کم کند.»

واشنگتن تایمز افزود: همزمان با ورود ترامپ و کیم جونگ اون به مهم ترین بخش اجلاس خود، دموکرات ها و برخی از تحلیلگران خصوصی درباره تمایل ترامپ برای دستیابی به توافق و تاثیر آن در لغو تحریم ها و اعطای امتیازات دیگری به رهبر کره شمالی بدون نتیجه ای مهم برای واشنگتن، ابراز نگرانی کردند.

منابعی که از نزدیک از مذاکرات هانوی آگاه هستند همچنین به واشنگتن تایمز گفتند که موفقیت این اجلاس فقط زمانی حاصل خواهد شد که در هر گونه بیانیه مشترکی به این موضوع اشاره شود که کره شمالی به بازرسان بین المللی اجازه می دهد از تاسیسات هسته ای این کشور بازدید کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.