ترامپ پنجشنبه شب در تماس تلفنی با &#۳۹;مون جائه این&#۳۹; رییس جمهوری کره جنوبی همچنین از او خواست به طور فعالانه نقش میانجی را در گفت و گوهای او با رهبر کره شمالی ایفا کرد.

در حالی که ترامپ امروز پنجشنبه نتوانست در نشست سران در هانوی ویتنام با کیم به توافق برسد و این نشست را نیمه کاره رها کرد بار دیگر از تصمیم خود برای حل این مساله از طریق گفت و گو با کره شمالی در آینده خبر داد.

مذاکرات دو روزه کیم و ترامپ در هانوی علیرغم ادعای ترامپ مبنی بر روند رو به جلو مذاکرات و همچنین روابط دوستانه خود با کیم، بدون نتیجه پایان یافت.

رییس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری پیش از ترک هانوی گفت: آنها در اصل می خواستند تحریم ها بطور کامل برداشته شود اما ما نمی توانستیم این کار را بکنیم، ما باید از این موضوع دوری می کردیم.

تماس ترامپ با مون رییس جمهوری کره جنوبی در داخل هواپیما و در مسیر آمریکا انجام شد.

بر اساس بیانیه کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی، علاوه بر این، ترامپ از مون خواسته است تا به طور فعال نقش واسطه را بازی کند و با کیم صحبت کند و او را از نتیجه گفت و گوها مطلع نماید.

رئیس جمهوری آمریکا پیشنهاد کرد که آنها با هم همکاری کنند، تا کره شمالی به طور فعالانه تعهد خود مبنی بر خلع سلاح را به اجرا درآورد.

مون و کیم تا کنون سه نشست بین کره ای برگزار کرده اند رهبر کره شمالی در سفر سوم مون به پیونگ وعده داد که به سئول سفر کند.

رییس جمهوری کره جنوبی نیز در این تماس اظهار امیدواری کرد که ترامپ مساله هسته ای کره شمالی را همچنان پیگیری کند.

او همچنین از همکاری نزدیک کشورش با آمریکا برای حل مسله کره شمالی خبر داد.

مون در این تماس خواستار دیدار چهره به چهره با ترامپ برای بررسی این موضوع شد که مورد موافقت او قرار گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.