در این نشست، یکی از حاضران به نام «ناتالی» از مکرون خواست که این گردنبند را به عنوان &#۳۹;همبستگی دولت با جلیقه زردها&#۳۹; بپوشد امانوئل مکرون این هدیه را قبول می کند، در حالی که حاضر به پوشیدن آن نیست.

مکرون خطاب به این فعال حوزه زنان گفت: &#۳۹;من این حق را دارم لباس جلیقه زردها را نپوشم.&#۳۹; 

رئیس دولت فرانسه در این نشست به مدت سه ساعت به بسیاری از سوالات حاضران پاسخ داد؛ این سوالات، عمومی و در زمینه های سازمان های دولتی و خدمات عمومی، هزینه های عمومی، محیط زیست و مسائل اجتماعی و زنان بود. 

لوموند نوشت: تا آخرین لحظه مشخص نبود که امانوئل مکرون در یک &#۳۹;مناظره بزرگ زنانه&#۳۹; که روز پنجشنبه، ۲۸ فوریه، که توسط برانژر کوییرد (Bérangère Couillard) نماینده جمهوری خواه مجلس ملی فرانسه در منطقه ۷ منطقه ژیروند سازماندهی شده بود شرکت کند اما او شرکت کرد و به سوالات شرکت کننده ها هم پاسخ داد.

در این نشست که مارلن شیاپا، وزیر برابری زنان و مردان در دولت جدید فرانسه نیز در آن حضور داشت، موریه بیشو مربی تخصصی مرکز اطلاعات و مشاوره جنسیتی (CACIS) هم درباره آموزش مسائل جنسی در مدارس پرسید. 

اعتراض های جلیقه زردها که از ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۸ و در اعتراض به افزایش مالیات بر سوخت آغاز شد و به تدریج شکل اعتراضی به سیاست های اقتصادی دولت فرانسه به خود گرفت شنبه گذشته پانزدهمین هفته خود را پشت سر گذاشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.