سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز (جمعه) در شانزدهمین مجمع خیرین امدادگران عاشورا، اظهار داشت: یک حقیقتی وجود دارد که هر وقت شادی ها را با دیگران تقسیم می کنیم به شادی های ما اضافه می شود و هر وقت غم ها را به اشتراک می گذاریم از غم های ما کاسته می شود.

وی افزود: کسانیکه در این وادی خیر قدم می گذارند قطعاً کاری نبوی انجام می دهند. باید دانست که هر جامعه ای با قلب های خود زندگی می کند، حتی جامعه در قلب خود پیروز می شود و در قلب خود شکست می خورد.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: این واقعیت که چرا ما هرگز نشکستیم و دشمنان ما شکستند از این حقیقت سرچشمه می گیرد.

سلامی ادامه داد: شما به فلسفه غرب نگاه کنید، ببینید چه انسان هایی در طراز این فلسفه ساخته می شود؟ در آنجا وقتی علم پیشرفت می کند، ظرفیت انهدام  سیاره زمین به وجود می آید. وقتی علم شیمی، فیزیک و بیولوژیک رشد می کند، ظرفیت انهدام بشر به همراه آن به وجود می آید، این فلسفه غرب است.

وی افزود: وقتی انیشتین رابطه بین جرم و انرژی را کشف می کند، انسان تراز غرب که تربیت شده آن مکتب است، بمب اتم می سازد و هنگامی که علم شیمی پیشرفت می کند، سلاح های شیمیایی می سازند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: هر گاه دانش پزشکی در غرب پیشرفت می کند، میکروب های مخرب و ویرانگری که می تواند نسل ها را از بین ببرد ساخته می شود. غرب در این فلسفه شکست خورده است، چرا که در عین حال که آمریکا اقتصاد برتر جهان است، امروز با بیش از ۴۰ میلیون انسان زیر خط فقر که نمی توانند خدمات بهداشتی دریافت کنند رو به رو است.

سلامی افزود: عکس آن، در کشور ما وقتی در تحریم همه جانبه اقتصادی زندگی می کنیم، همچنان شادابی و نشاط زندگی پابرجاست، این مربوط به همان فلسفه سیاسی است که از آن برخورداریم.

وی تصریح کرد: در فلسفه ای که ما اینجا داریم گفته شده اگر انسانی یک انسان را احیاء کند انگار همه بشریت احیاء شده است و نه فقط انسان مسلمان بلکه هر انسانی را احیا کند چنین نتیجه ای خواهد داشت. چرا که دایره توجه اسلام، همه بشریت است و نه فقط مسلمانان. وقتی ما اینگونه زندگی می کنیم، طبیعی است که غم ها و شادی ها را با هم تقسیم می کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: طبیعی است که برای زدودن گرد فقر از چهره مردمان همه تلاش خود را به کار می گیریم. طبیعی است که در چنین شرایطی مردم اجازه نمی دهند که ناامیدی، یاس و فقر که از وعده های شیطان است بر جامعه ما بنشیند.

سلامی افزود: شما نگاه کنید انسان تربیت شده تراز غرب، رئیس جمهور فعلی آمریکاست که تمام همت او این است که به قیمت فقیر شدن همه جهان، آمریکا را دوباره اول کند.

وی ادامه داد: یک شعار هم این است بشریت باید از اسارت و بردگی و فقر و ذلت نجات پیدا کند. آزادی، کرامت، احیای انسان، انسانیت، عاطفه و مهرورزی در طرف دیگر داستان است و این طبیعی است آن مکتبی که به این ارزش ها متکی است هرگز نمی شکند.

سردار سلامی ادامه داد: امروز دشمنان ما دوست دارند، سیمای مردم ما نحیف و افسرده باشد ولی در این طرف هم قلب ها مطمئن و مستحکم است.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: کاری که امروز مردان عرصه کمک و امداد در همه حوزه ها در فقرزدایی، محرومیت زدایی، درمان و بهداشت و هر عمل خیر دیگری که انجام می دهند، یک جهاد فی سبیل الله است.

سردار سلامی با بیان اینکه امروز خاکریزهای جنگ به درون خانه ها کشیده شده است، اظهار داشت: فقر و محرومیت تیرهای بلایی است که دشمن به سوی ما شلیک می کند و رسالت اصلی ما امروز نجات جامعه در این جنگ است و می دانیم وقتی مردم ما از حوادث ۴۰ سال گذشته آموختند، عظمت ما و رشد ما در تولد از رحم سختی‌هاست.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه وقتی ما تحمل می کنیم، پیروز می شویم، گفت: هر جنگی جز با مشارکت همه ما به پیروزی نخواهد رسید، در جنگ اقتصادی هم، همه با هم باید بجنگیم، جهاد با مال که خداوند مطرح می کند و برای آن ارزش زیادی قائل است، اتفاق یک جهاد الهی است.

سردار سلامی گفت: خداوند راه های نجات را در قرآن که شفاء بخش همه دردهای بشری است به ما داده است و تا وقتی این گنجینه حیات بخش نجات و حیات را در اختیار داریم از هیچ دشمنی نمی ترسیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه هرگز از دشمنان نترسید، تصریح کرد: ما این موضوع را تجربه کردیم و در میدان آنها را آزموده ایم، ما همه ظرفیت‌های غلبه را که در اختیار داریم کافی است و با اراده، نیت و برنامه ریزی حرکت می‌کنیم و پیروز می‌شویم.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار کرد: ما مطمئنیم دشمنانمان را مثل گذشته و بهتر از آن در گام دوم که در بیانیه رهبر معظم انقلاب شکست می‌دهیم، در گام اول دشمنان را متوقف کردیم و برخی از فضاها را شکافتیم و او را مجبور به عقب نشینی کردیم؛ امروز دیگر نوبت تعقیب آنهاست و نباید امروز بنشینیم.

سردار سلامی افزود: از همه کسانیکه برای کمک به بخش های کم توان جامعه ما تلاش می کنند و شادی ها غم ها را با آنها تقسیم می کنند تشکر می کنم. آنها درست زندگی می کنند و برای دیگران هم ارمغان زندگی و امید به همراه می آورند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.