النشره گزارش داد، محمد عبدالسلام، رئیس هیئت ملی و سخنگوی جنبش انصارالله یمن و عبدالملک العجری، عضو دفتر سیاسی انصارالله در جریان دیدار با جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس در مسقط، پایتخت عمان به بررسی مهمترین چالش‌های پیش روی توافق سوئد و موانع ایجاد شده توسط ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان بر سر راه اجرای آن و  افزایش تنش و به شکست کشاندن توافق پرداختند.

عبدالسلام در جریان این دیدار بر پایبندی رهبری سیاسی در صنعاء به توافق الحدیده و تمامی توافقنامه‌هایی که در استکهلم به امضا رسید و همچنین مخالفت با هرگونه تلاش برای درج هر نوع شرطی خارج از این توافق تاکید کرد.

وی از سکوت سازمان ملل نسبت به تلاش ائتلاف عربی جهت ممانعت از اجرای توافق پیشنهادی مایکل لولیسگارد، رئیس کمیته هماهنگی، ابراز شگفتی کرد.

این مسئول یمنی تاکید کرد: این سکوت باعث می‌شود ائتلاف عربی اقدام به حمله و ارتکاب جنایت کند.

عبدالسلام تصریح کرد: نمایندگان ما در کمیته هماهنگی به این پیشنهاد پایبند بوده و  ما آماده اجرای یکجانبه آن در صورت درخواست سازمان ملل هستیم.

 از سوی دیگر، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به اظهارات وزیر خارجه انگلیس پیرامون توافق صلح الحدیده تصریح کرد که ملت یمن به خوبی می‌داند که لندن در جنگ علیه یمن شریک ائتلاف عربی است.

وی در ادامه افزود: قطعنامه‌های پیشنهادی انگلیس به شورای امنیت سازمان ملل عادلانه نیست بلکه در چارچوب حمایت از نیروهای آمریکایی – اسرائیلی است. 

محمد علی الحوثی همچنین خاطرنشان کرد: قطعنامه‌های انگلیس در سازمان ملل بیانگر این است که این کشور بی‌طرف نیست و نمی‌تواند نقش میانجی‌گر را ایفا کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.