مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری امروز خود با بیان این که از نیمه اسفندماه، طرح نوروزی شهرداری تهران با ۵ طرح ویژه نگهداشت آغاز و تا نیمه فروردین ماه ادامه دارد، گفت: ۱۸ اقدام ویژه را نیز در این حوزه خواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه ۱۲۵۰ هکتار جنگل کاری در دامنه های جنوبی البرز و شمال تهران از تیرماه گذشته آغاز شده که این قطعات جنگل کاری شده تا انتهای امسال به اتمام رسیده و جنگلهای دست کاشت در نوروز ۹۸ به افتتاح خواهد رسید.

یزدانی همچنین توضیح داد: احداث این جنگلها با کاشت درختان پهن برگ و سوزنی برگ که در مقابل خشکسالی مقاوم است، اجرا شده است و ۱۷ هکتار فضای سبز در مناطق مختلف تهران در نوروز ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید و ۲۰۰ هزار اصله نهاد هم برای کاشت رایگان در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

معاون شهرداری تهران با اشاره به اجرای گذر نوروزگاه در بلوار کشاورز مانند سال گذشته گفت: همچنین ۹ نوروزگاه در محور خیابان ولی عصر انجام می شود که در آن با اجرای برنامه های شادی آفرین همچون هیمه شب بازی، پانتومیم، مجسمه های زنده، موسیقی نحلی و آیینی، حرکات نمایشی و مانند آن، شهروندان سرگرم می شوند.

برج آزادی با نور رنگ آمیزی می شود

یزدانی در بخش دیگری از نشست خبری خود با اعلام اینکه در مناطق مختلف شهر تهران، المان های نور آرایی نوروزی نصب می شود، گفت: همچنین در نظر داریم برج آزادی را در ایام نوروز با پروژکتورهایی که قابلیت تغییر رنگ دارند، نورپردازی کنیم. او با بیان اینکه ۴ میدان اصلی شهر نیز به صورت دائمی نورآرایی می شود از نصب المان های شاد نوروزی در مناطق مختلف تهران خبر داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.