یک مسؤول آمریکایی تاکید کرد، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه حزب‌الله آماده می‌شود و نگرانی‌های خود را درباره افزایش کنترل این حزب بر دولت و مقامات لبنان بررسی خواهد کرد. وی مورد هدف گرفتن ارتش لبنان در این تحریم‌ها را رد کرد.

متیو لویت، مدیر برنامه "استاین" در مبارزه با تروریسم و اطلاعات در گفت‌وگو با الشرق الاوسط گفت، اقدامی که سوئیس اتخاذ کرده کاملا از تصمیم انگلیس جداست، آمریکا هیچ نقشی در تصمیم لندن نداشت اما از آن استقبال کرد که باید زودتر از اینها اتخاذ می‌شد.

پیشتر وزارت امور اقتصادی سوئیس در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که تمامی مجوزهای صادرات تجهیزات جنگی به لبنان را لغو کرده است به این دلیل که ۳۱ قطعه سلاح که این کشور در سال ۲۰۱۶ به لبنان فروخته بود گم شده و معلوم نیست به دست چه کسی رسیده است.

وی افزود، انگلیس این تصمیم را به دلیل فعالیت مشخص حزب‌الله در لندن نگرفته بلکه به دلیل فعالیت‌های آن در منطقه اتخاذ کرده است. لویت ادامه داد، برخی کشورهای غربی تمایل دارند اقداماتی اتخاذ کنند که علاوه بر مقابله با تشکیلات القاعده یا تکمیل نابودی داعش، بررسی همه جانبه درگیری موجود در سوریه و عراق را نیز در بگیرد.

در خصوص لبنان این مسؤول پیش‌بینی کرد که تصمیمات جدیدی از سوی دیگر کشورها صادر و دور دومی از تحریم‌های بین‌المللی علیه حزب‌الله اتخاذ شود. همچنین اجرای توافق‌نامه مبارزه با پول‌شویی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بسیاری از اعضای کنگره درباره لایحه جدیدی از تحریم‌ها صحبت می‌کنند.

وی ادامه داد، این ایده وجود دارد که بر حزب‌الله در استفاده از سیستم مالی لبنان سخت‌گیری بیشتری اعمال شود و این مساله منجر به اعمال تحریم‌ها علیه هر فردی خواهد شد که عضوی از حزب‌الله بوده یا به آن کمک می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.