سردار تقی مهری در حاشیه چهاردهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا که صبح امروز (شنبه) در ستاد مرکزی ناجا برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آمارهای ما نشان دهنده این است که در نوروز سال گذشته ۸۵ درصد از تصادفات فوتی و جرحی رخ داده ناشی از سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، بی توجهی به جلو و خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است و این نشان می‌دهد که کاملا می‌توان از وقوع بسیاری از تصادفات رانندگی پرهیز کرد.

وی با بیان این که لازم است ایمنی وسایط نقلیه نیز مورد توجه قرار گیرد در این رابطه ، اظهار کرد: مسافران پیش از آغاز سفرهای نوروزی لازم است که ایمنی وسایط نقلیه خود را کنترل کنند تا در طول سفر دچار مشکل نشوند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان این که در طرح نوروزی امسال بیش از پنج هزار نیروی کمکی نیز علاوه بر نیروهای راهور به کمک ما خواهند آمد ادامه داد: طرح ما از ۲۵ اسفند ماه در سراسر جاده‌های کشور آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروزی  و هفدهمین روز از فروردین ماه ادامه‌ خواهد داشت.

وی با تاکید بر این که لازم است مسافران از رانندگی در شرایط خستگی و خواب آلودگی پرهیز کنند، خاطر نشان کرد: آمارها نشان دهنده این است که ۳۸ درصد از تصادفات فوتی در سال گذشته ناشی از خستگی و خواب آلودگی بوده است.

مهری همچنین از آشکار سازی ۳۴۰۰ نقطه حادثه خیز در محورهای برون شهری و ۲۰۰۰ نقطه حادثه خیز در محورهای درونشهری خبر داد و گفت‌: امیدواریم که امسال با همراهی و همکاری شهروندان شاهد کمترین تصادفات در جاده‌ها باشیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در ادامه اظهاراتش و در پاسخ به پرسشی درباره شعار نوروزی امسال پلیس راهور ،اظهار کرد: "پرهیز از خطر و آرامش در سفر " شعار نوروزی امسال پلیس راهنمایی و رانندگی است.

مهری با تاکید بر برخورد پلیس با رانندگان مرتکب تخلفات حادثه‌ساز، اظهار کرد: از میان ۳۰ میلیون گواهی نامه فعال در کشور و به عبارتی از میان ۳۰ میلیون راننده امسال بیش از پنج هزار تصادف رخ داده است. تقریبا بین دو تا سه هزار راننده متخلف در آن نقش داشته‌اند که این میزان در مقایسه با کل رانندگان عدد ناچیزی است، اما ما اجازه نخواهیم داد که رانندگان پر خطر امنیت شهروندان را به خطر بیاندازند. در همین راستا نیز رانندگان مرتکب تخلفات حادثه ساز از سفر باز می مانند و ما این اجازه را نمی‌دهیم که رفتار پر خطر آنها آرامش دیگر مسافران نوروزی را به خطر بیاندازند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در پایان صحبت‌های خود از تقویت ناوگان خودرویی پلیس راهنمایی و رانندگی در سال آینده خبر داد و در این رابطه خاطر نشان کرد: تقویت ناوگان خودرویی پلیس در سال آینده جزو اولویت‌های ما است و مورد توجه قرار گرفته است.

مهری درباره برخورد پلیس با ماموری که بازیکن فوتبال را جریمه کرده بود، گفت: در این مورد از مامور راهور به دلیل اینکه وظیفه‌اش را به درستی انجام داده است قدردانی خواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.