امروز (شنبه ۱۱ اسفند)، پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با حکم عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست برکنار شد. گفته می‌شود که فرشچی به دلیل مخالفت با طرح انتقال آب دریای خزر عزل شده است.

در مورد شبهه مطرح‌شده پیرامون چرایی برکناری پروین فرشچی، معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به این پرسش که آیا معاون شما به دلیل مخالفت با طرح انتقال آب دریای خزر برکنار شده است، گفت: خیر، به هیچ وجه برکناری خانم فرشچی ربطی به طرح انتقال آب خزر ندارد، چون طرح انتقال آب خزر تنها طی دو، سه ماه گذشته (بعد از سخنرانی رئیس جمهور در سمنان)، به طور جدی مطرح شده است، اما از یک سال گذشته قصد جابه‌جایی خانم فرشچی وجود داشت.

کلانتری گفت: من از اردیبهشت‌ماه قصد داشتم که معاون محیط زیست دریایی را تغییر دهم اما صبر کردم تا موضوع سفیر شدن ایشان محقق شود تا اینکه در مهرماه امسال مسجل شد که بحث سفیر شدن منتفی شده است. خود خانم فرشچی از تابستان در جریان تغییر و جابه‌جایی بود.

رئیس سازمان محیط زیست با رد این ادعا که معاون محیط زیست دریایی را به دلیل مخالفت با طرح انتقال آب برکنار کرده است، گفت: خانم فرشچی خودش می‌داند که برکناری ایشان ربطی به طرح انتقال آب دریای خزر ندارد و من از حدود یک سال پیش قصد تغییر معاون محیط زیست دریایی را داشتم.

با توجه به انتخاب احمدرضا لاهیجان‌زاده به عنوان معاون جدید محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست، کلانتری با اشاره به سابقه فعالیت لاهیجان‌زاده در ادارت کل محیط زیست خوزستان و بوشهر گفت: آقای لاهیجان‌زاده تجربه خوبی در زمینه معاونت محیط زیست دریایی دارد و از مدیران با سابقه سازمان محیط زیست به شمار می‌رود.

رئیس سازمان محیط زیست در پایان با بیان اینکه باید انواع آلودگی‌های دریایی از جمله آلودگی نفتی و آلودگی از طریق انتقال فاضلاب‌ها و همچنین مرگ و میر مرجان‌ها و به طور کلی سالم‌سازی محیط زیست دریایی آب‌های شمال و جنوب کشور توسط معاونت دریایی پیگیری شود، از انتقال دفتر مدیریت و حفاظت تالاب‌ها به معاونت دریایی خبر داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.