روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل در گزارشی نوشت اکثر صهیونیست‌ها معتقدند نتانیاهو در صورت محکومیت باید از سمتش برکنار شود.

بر اساس این گزارش، نظرسنجی انجام شده در روز جمعه نشان می‌دهد دو سوم اسرائیلی‌ها بر این باورند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به دلیل پرونده فسادش باید از سمت خود استعفا کند. این موضوع پس از آن مطرح شد که آویخای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی، از تصمیم خود برای تشکیل یک پرونده جنایی علیه نخست وزیر این رژیم خبر داد.

نظرسنجی دیگری همچنین نشان می‌دهد که نتانیاهو قادر نخواهد بود یک ائتلاف حاکم را پس از انتخابات نهم آوریل تشکیل دهد.

مندلبلیت روز پنجشنبه اعلام کرد نتانیاهو به ارتکاب تخلفات در پرونده‌هایی جداگانه، از جمله دریافت رشوه، متهم خواهد شد.

این نخستین بار در تاریخ اسرائیل است که یک نخست وزیر با اتهامات جنایی مواجه می‌شود و این موضوع بر تلاش‌های نتانیاهو برای انتخاب مجدد تأثیر زیادی می‌گذارد.

نظرسنجی منتشر شده در جمعه شب از سوی شبکه تلویزیونی کان نشان داد سی و شش درصد اسرائیلی‌ها بر این باورند که نتانیاهو باید اکنون استعفا دهد. سی و دو درصد دیگر نیز معتقدند اگر که او پس از تکمیل روند قضایی محکوم شود، باید استعفا دهد.

بیست و سه درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند نتانیاهو پس از اعلام جرم همچنان نخست وزیر خواهد بود، زیرا قانون اجازه این کار را می‌دهد و هشت درصد اعلام کردند نمی‌دانند چه اتفاقی رخ خواهد داد.

این نظرسنجی نشان داد چهل و دو درصد از اسرائیلی‌ها بر این باورند که تلاش‌های مندلبلیت با انگیزه‌های سیاسی و تحت فشار چپ است و این در حالی است که پنجاه و هشت درصد اعلام کردند دادستان کل اسرائیل تنها بر اساس ملاحظات حرفه‌ای چنین کاری انجام می‌دهد.

نظرسنجی شبکه کان و کانال سیزده نیز نشان داد که نتانیاهو قادر به تشکیل دولتی ائتلافی نخواهد بود.

نظرسنجی کان نشان داد اگر انتخابات در حال حاضر برگزار می‌شد، نتایج آن این گونه بود که حزب لیکود می‌توانست بیست و نُه کرسی را در پارلمان متشکل از صد و بیست کرسی به دست آورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.