دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز شنبه در جمع اعضای اتحادیه محافظه کاران آمریکا در کنفرانس «اقدام سیاسی محافظه کاران» (CPAC) در مریلند در اظهاراتی گفت: رؤسای جمهوری پیشین مسیر خیانت و اشتباهی را در پیش گرفته بودند که من در حال اصلاح آنها هستم.

رئیس جمهوری آمریکا که خودشیفتگی وی پیشتر بارها دست آویز رسانه‌های بسیاری شده است، ادامه داد: من تنها رئیس جمهوری هستم که تعرفه‌ها را برای کشورهای دیگر واقعی کردم و نمی‌گذارم از ما سو استفاده شود. «اوباما کِر» نیز از دیگر رویکردهائی بود که من آنرا اصلاح کرده و آن را به مسیر کاهش مالیات‌ها تغییر دادم. مذاکرات سختی هم اکنون درباره تعرفه‌ها در پیش است که در قَرن‌های گذشته بی سابقه بوده است!

وی درباره پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در این کشور نیز گفت: هرچه قدر تلاش می‌کنند، نتوانسته اند تا کنون ردّی از تبانی تیم انتخاباتی من پیدا کنند. آنها تبانی را با توهم اشتباه گرفته اند.

ترامپ ادامه داد: من بیشتر محافظه کار بودم تا جمهوریخواه. ما مسیر سال‌ها خیانت و اشتباه را تغییر دادیم. آمریکا در اولویت قرار نداشت بلکه همیشه در آخر بود. آن روزها دیگر به سر آمده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.