تی.آر.تی گزارش داد٬ کمال کلچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق دیروز در جمع هواداران این حزب در شهر هاتای در مرز سوریه سخنرانی کرد.

کلچدار اوغلو در مورد انتخابات پیشِ رو گفت: به اذن خداوند در استانبول پیروز می‌شویم و نامزد ائتلاف جمهور را شکست می‌دهیم. همین جوش و خروشی که مردم هاتای از خود نشان می‌دهند باید در استانبول نیز دیده شود و بتوانیم برای تمام شهرهای ترکیه برنامه داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: رایزنی‌های ما با حزب سعادت ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم از تجارب خود برای همکاری‌های دموکراتیک با حزب سعادت استفاده کنیم. در حال حاضر همکاری‌ها و ائتلاف حزب جمهوری خلق و حزب خوب پاسخ داده و گوشه‌های جدیدی از دموکراسی را به نمایش گذاشته است.

رهبر حزب جمهوری خلق در ادامه سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که ترکیه از ظرفیت آن برخوردار است که به منبع صلح و ثبات در منطقه تبدیل شود.

کلچدار اوغلو در مورد وضعیت اقتصادی ترکیه گفت: بیکاری و گرانی٬ بحران اقتصادی را رقم زده است و باید تلاش کنیم از این وضعیت بحران‌زده خارج شویم.

در همین حال از استان تونجلی (درسیم) خبر رسیده که رئیس شاخه استانی حزب جمهوری خلق در این استان از مقام خود استعفا داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.