سید محمد باقر عبادی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یک شنبه) در مورد بیانیه گام دوم انقلاب گفت: این بیانیه منشوری ارزشمند و پرمحتوا است که راهی را فرا روی ما قرار می‌دهد بنابراین بر قوای سه گانه است که نسبت به اجرا و اتخاذ راهکارهای اجرایی آن اقدام نمایند. خوب است که دولت و قوه قضائیه هیات‌هایی را برای پیگیری و اجرای آن مشخص کنند. همچنین لازم است کمیسیون‌های مجلس به طور ویژه به آن پرداخته و اقدامات لازم در خصوص این بیانیه را انجام دهند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به پایان یافتن تصویب بودجه ۹۸ ضمن تشکر از نمایندگان مردم اظهار کرد: لازم است در مورد بعضی مصوبات که بسیار خوب بود از همکارانم تشکر کنم؛ از جمله این مصوبات توجه خاص به حقوق کسانی بود که درآمد پایین دارند. البته جای تأسف دارد که برخی از مسئولان در دولت که حقوق‌های نجومی را توجیه کرده و از آن دفاع می‌کردند امروز اظهار می‌کنند دولت نمی‌تواند به مصوبه مجلس نسبت به افزایش حقوق افراد کم درآمد عمل کند. شما چکاره هستید که می‌گویید عمل نمی‌کنید؟ شما موظف به اجرای قانون هستید.

وی در ادامه نطق خود در مورد ضرورت افزایش حقوق مستضعفان تاکید کرد: معلوم می‌شود که آقایان در دولت درد مردم را درک نمی‌کنند. اگر خیری به مردم نمی‌رسانید لااقل همانطور که حقوق‌های نجومی را توجیه می‌کردید این را هم توجیه کنید. همان گونه که حقوق‌های نجومی را پرداخت می‌کردید حقوق این عزیزان را نیز پرداخت کنید.

نماینده مردم بیرجند افزود: از جمله مصوبات قابل توجه مجلس منضبط کردن شرکت‌های دولتی خصوصاً پرداخت‌های آن بود که جای تقدیر و تشکر دارد. از دیگر مصوبات خوب مجلس در لایحه بودجه، موظف نمودن دولت به پرداخت حقوق‌های شرکتی‌ها به صورت ماهیانه بود. این کار کار ارزشمندی بود. از مصوبات دیگر تأمین بیمه قالیبافان و تأمین هزینه درمانی ایثارگران عزیز و رزمندگان معسر در لایحه بودجه بود که جای تقدیر و تشکر دارد. همچنین باید از مصوبه شما عزیزان برای اولویت دادن به استان کم برخوردار خراسان رضوی برای گاز کشی تشکر کنم.

عبادی با بیان اینکه "بخشی از تورم مربوط به تحریم‌ها نبود" ضمن درخواست از مدیریت تورم توسط دولت تصریح کرد: بخشی از تورم مربوط به سوءمدیریت دولت و خصوصاً مدیریت قبلی بانک مرکزی بوده است؛ دولت به واسطه تورم ایجاد شده باید پاسخگوی مردم باشد. امروز مردم به شدت از تورم و فشار اقتصادی در رنج بوده و استخوان‌های آنها در حال خرد شدن است.

نماینده بیرجند خطاب به رئیس جمهور گفت: می‌توانم از شما سوال کنم که چرا کالاهای مورد نیاز مردم مثل گوشت به صورت صحیح به دست مردم نمی‌رسد؟ در دوران جنگ که سیستم الکترونیکی و این امکانات نبود مایحتاج مردم بهتر توزیع می‌شد. چرا دولت اظهار عجز می‌کند؟ چرا جلوی مجلس را برای ارائه طرح گرفته است؟

وی آنچه را کوتاهی‌های دولت خواند و تشکیل صف‌های طولانی را غیرقابل بخشش خواند و گفت: این عملکرد نه همراه تدبیر است و نه به مردم امید می‌دهد. آن زمانی که مقام معظم رهبری تاکید بر اقتصاد مقاوتی داشتند چرا شعاری عمل کردید؟ هرچه که افتتاح می‌کردید می‌گفتید در راستای اقتصاد مقاوتی است؛ در حالی که ربطی به اقتصاد مقاوتی نداشت. واقعیت این است که بعضی آن قدر دل به غرب بسته بودند که در دل خود به اقتصاد مقاوتی می‌خندید و آن را جدی نمی‌گرفتند و امروز که نامردی غرب را دیده‌اند زمان از دست رفته است؛ چرا تصور کردید آمریکا را بهتر از رهبری می‌شناسید؟

عبادی ضمن بیان مخالفت خود با استعفای چند روز قبل وزیر امور خارجه گفت: امروز طرفداران غرب باید به واسطه اعتماد به آمریکا و اروپا و خوش بینی به آنها استغفار کنند. آقای ظریف باید بماند و کاری که را که آغاز کرده به پایان برساند. همچنین من می‌توانم از ایشان سوال کنم که چرا دقیقاً زمان سفر بشار اسد که در واقع جشن پیروزی مقاومت می‌شود استعفا دادید؟ به گونه‌ای که سفر را تحت شعاع قرار دادید. شما که چند ماه بود به واسطه اختلاف با بعضی در دولت به دنبال کناره گیری بودید چگونه باور کنم به عنوان یک دیپلمات کارکشته این مسئله بدیهی را درک نکردید؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.