مانی کنترل نوشت، مؤسسه مودی با اشاره به این که پنجمین اقتصاد بزرگ جهان کمتر از سایر کشورهای جهان در معرض خطر کاهش رشد اقتصادی قرار دارد اعلام کرد برنامه دولت برای افزایش مخارج دولتی که با هدف انتخاباتی برگزار می‌شود، در میان مدت به تقویت رشد اقتصادی این کشور منجر خواهد شد.

مؤسسه مودی در گزارش خود آورده است: انتظار داریم رشد اقتصادی هند هم برای سال ۲۰۱۹ و هم برای سال ۲۰۲۰ معادل ۷.۳ درصد باشد.

در ادامه این گزارش با اشاره به این که انتظار می‌رود بانک مرکزی هند سیاست پولی فعلی خود را حفظ کند آمده است نرخ تورم هند از اواسط سال گذشته رو به کاهش بوده است. سلامت بخش بانکی هند در کل رو به بهبود بوده است اما این بخش هنوز محدودیتی جدی برای شتاب گیری بیشتر اقتصاد هند محسوب می‌شود.

رشد اقتصادی هند سال گذشته با ثبت رشد خیره کننده ۸.۱ درصدی، رکورددار سریع‌ترین نرخ رشد اقتصادی در بین کشورهای در حال توسعه بود. این کشور که تا سال قبل ششمین اقتصاد بزرگ جهان بود اندکی پیش با دستیابی به اقتصاد ۲.۵۷ تریلیون دلاری توانست با پشت سر گذاشتن انگلیس به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان بدل شود. آرون جاتلی- وزیر دارایی هند ابراز امیدواری کرده است که تا پایان سال ۲۰۳۰، هند جز سه اقتصاد برتر جهان شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.