این سازمان به همراه مدیرعامل هشت نفر هیئت‌مدیره دارد که عبارت‌اند از: سید مرتضی بختیاری،  رئیس مجمع؛ سید مسعود میرکاظمی، رئیس هیئت‌مدیره؛ فرهاد رهبر، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره؛ سید رضا فاطمی‌امین، مدیرعامل؛ محمدرضا عطارزاده، عضو هیئت‌مدیره؛  عباس علی‌آبادی، عضو هیئت‌مدیره؛ محمدرضا فرزین، عضو هیئت‌مدیره و عادل پیغامی، عضو هیئت‌مدیره. 

سید مرتضی بختیاری، با سابقه طولانی در دادستانی، دادگستری و نیز وزارت دادگستری در دولت یازدهم است که با حکم ابراهیم رئیسی به عنوان قائم‌مقام تولیت انتخاب شد. 

مسعود میرکاظمی، وزیر بازرگانی و نیز نفت در دولت محمود احمدی‌نژاد بود که در هر دو سمت استیضاح شد، اما در وزارت باقی ماند. آخرین سمت فرهاد رهبر ریاست دانشگاه تهران و نیز ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بود که در دولت‌های روحانی از این سمت برکنار شد. با این حال حضور در بخش‌های اقتصادی مثل سازمان مدیریت در دولت احمدی‌نژاد را هم در کارنامه خود دارد و به عنوان معاون اقتصادی وزارت اطلاعات در دولت سید محمد خاتمی حضور داشته است. 

هلدینگ عمران

هلدینگ عمران شامل شرکت مسکن و عمران قدس‌رضوی، شرکت ساختمانی بتن و ماشین قدس‌رضوی، شرکت مهندسان مشاور و شهرسازی آستان قدس‌رضوی، شرکت مهندسی آب و خاک قدس‌رضوی، شرکت کاشی سنتی قدس‌رضوی، شرکت کارخانجات صنایع چوب قدس‌رضوی، شرکت کارخانجات بنای سبک قدس‌رضوی، شرکت احداث، نگهداری، بهره‌برداری و انتقال آزادراه مشهد، چناران و قوچان و سازمان عمران و توسعه رضوی است. 

هلدینگ سلامت و دارو

این هلدینگ شامل شرکت داروسازی ثامن، شرکت سامان داروی هشتم، شرکت یاراطب ثامن و شرکت داروسازی شیراز سرم است. 

هلدینگ کشاورزی، دامپروری و صنایع تبدیلی

این هلدینگ شامل شرکت کشاورزی رضوی، مؤسسه بذر و نهال رضوی، شرکت قند تربت حیدریه، شرکت قند چناران، مؤسسه دامپروری صنعتی قدس‌رضوی، شرکت آرد قدس‌رضوی، شرکت خمیرمایه رضوی، شرکت فراورده‌های غذایی‌رضوی، شرکت فراورده‌های لبنی‌رضوی، شرکت نان قدس‌رضوی، هلدینگ خدمات مالی، شرکت کارگزاری رضوی، هلدینگ انرژی، شرکت توسعه نفت و گاز رضوی است. 

هلدینگ صنعت

این هلدینگ شامل شرکت شهاب‌خودرو، شرکت شهاب‌یار، شرکت کمباین‌سازی ایران، شرکت تهیه و تولید فرش آستان قدس‌رضوی و شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان است. 

هلدینگ خدمات مالی

این هلدینگ شرکت کارگزاری رضوی را دارد. 

هلدینگ انرژی

این هلدینگ هم شامل شرکت نفت و گاز رضوی است. 

شرکت‌های زیرساختی

این مجموعه شرکت نیز شامل شرکت کسب‌وکار رضوی، شرکت شبکه بازار رضوی، مؤسسه کیفیت رضوی، شرکت مدیریت زنجیره تأمین رضوی، شرکت صنایع خلاق رضوی و صندوق سرمایه‌گذاری دانش بنیان‌ رضوی است. 

منطقه ویژه اقتصادی سرخس

در توضیح این منطقه ویژه اقتصادی هم در پورتال آستان آمده است: «مؤسسه منطقه ویژه اقتصادی سرخس در تاریخ 15/01/1373 تحت شماره 379 در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی مشهد به ثبت رسیده است. مؤسسه منطقه ویژه اقتصادی سرخس با توجه به ظرفیت‌های بی‌شمار و مطلوب در سرخس از قبیل کوتاه‌ترین راه ارتباطی به کشورهای آسیای مرکزی روسیه و چین، کوتاه‌ترین مسیر ترانزیتی محور شرق ایران، داشتن منابع عظیم گازی و آبی و داشتن زیرساخت‌های جاده‌ای، هوایی، ریلی انرژی و مخابراتی از گذشته و قرارداشتن در نقطه صفر مرزی و امکان گسترش تجارت به‌عنوان بستری مناسب برای اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری با ایجاد فرصت‌های مناسب اشتغال‌زایی موردتوجه است».

 

شرکت‌های زیان‌ده

آستان قدس با روی کار آمدن رئیسی، آن‌هم بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶، سعی کرد تا دست‌کم در رویکرد رسانه‌ای خود تغییراتی ‌ایجاد کرده و مسئولان آن هم بیشتر در معرض رسانه‌ها باشند، بااین‌حال این موضوع که عملکرد منصوبان جدید و مؤسسات و شرکت‌ها چگونه بوده، سودده بوده یا زیان‌ده، نیازمند بررسی جداگانه‌ای است. سیدابراهیم رئیسی در اردیبهشت سال جاری گفته بود: «براساس بررسی‌های انجام‌شده عمده شرکت‌های اقتصادی این آستان مقدس، زیان‌ده هستند». او بااین‌حال گفته بود تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تعطیلی این شرکت‌ها به خرج داده و حتی طی دو سال گذشته برای دو هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.