«حسینعلی امیری» در جلسه علنی امروز - دوشنبه- مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات به عنوان نماینده دولت اظهارداشت: دایره مدار این طرح، استانی شدن انتخابات است.

وی افزود: دولت چون در لایحه جامع انتخابات حکمی نسبت به استانی شدن انتخابات نیاورده است، از این جهت با این طرح به دلیل استانی شدن موافق است و شرایط عمومی و اختصاصی در لایحه جامع انتخابات نیز پیش بینی شده است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری همچنین درباره لایحه جامع انتخابات که روز گذشته در مجلس اعلام وصول شد، گفت: این لایحه برآیند کارشناسی و بحث های مبسوط و مفصلی است که صاحب نظران مختلف و فعالان سیاسی درباره آن نظر می دهند.

امیری افزود: زمانی که در وزارت کشور بودم، جلسات جامعی در خصوص لایحه جامع انتخابات برگزار شد پس از آن، این لایحه در سایت وزارت کشور قرار داده شد و صاحب نظران درباره آن اظهار نظر کردند.

وی خاطرنشان کرد: نظر فعالان سیاسی و احزاب فعال در این زمینه اخذ شد و در نهایت در دولت بحث و بررسی شد و با ابلاغ سیاست های کلی انتخابات توسط رهبر معظم انقلاب مقارن شد پس از آن با لحاظ سیاست های کلی بار دیگر مورد بازنگری قرار گرفت و در دولت تصویب شد.

نمایندگان مجلس از روز گذشته بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات را آغاز کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.