وب سایت دیلی میل در گزارشی نوشته است:

یاگو ریدجک، ۲۷ سال دارد و زمانی به گروه تروریستی داعش پیوست که ۱۵ سال داشت؛ او در صحبت هایش اقرار کرده است که برای این گروهک تروریستی می جنگیده است.

یاگو ادعا کرده است که، سعی داشته از این گروهک تروریستی خارج شود و دوباره به هلند یعنی زادگاهش برگردد.

برای محافظت از ازدواجش با شمیمه میگوید که او در ۱۵ سالگی به انتخاب خودش و بدون هیچ اجباری با من ازدواج کرده است.

همسر هلندی شمیمه میخواهد که زن و کودک نوزادشان را به هلند بیاورد تا با آنها در این کشور زندگی کند.

همان طور که اشاره کردیم، یاگو ۲۷ سال دارد و از ۱۵ سالگی عضو گروهک تروریستی داعش است و با وجود اینکه در لیست تحت تعقیب دولت هلند برای اعضای گروهک های تروریستی متولد این کشور بوده است، اما تاکنون حق شهروندی او لغو نشده است.

از او در بازداشتگاهی که متعلق به کردهای شمال شرق سوریه بوده است، نگهداری می شده و در صورتی که به خانه بازگردد، ۶سال حبس را در پیش رو خواهد داشت.

به همین دلیل در مصاحبه ای با خبرگزاری بی بی سی گفته بوده است که، قصد داشته است از گروه خارج شود.

یاگو درست ده روز بعد از ملاقاتش با شمیمه بگم در کمپ گروه داعش با او ازدواج میکند.

باید این را در نظر بگیریم که شمیمه در آن زمان فقط ۱۵ سال سن داشته است و همسرش ۲۳ سال.

ردجیک میگوید که اصلا ازدواج با یک دختر دبیرستانی عضو گروه را پیش بینی نکرده بوده است اما چون او اینگونه میخواسته بایکدیگر ازدواج کردند.

او در مصاحبه ای گفته است که:

اگر بخواهم صادق باشم، وقتی که دوستم آمد و گفتش که دختری در گروه وجود دارد که قصد ازدواج دارد، به خاطر سن کمش زیاد علاقه ای نشان ندادم اما نمیدانم چرا ولی به هرحال پیشنهاد ازدواجش را پذیرفتم.

شمیمه نیز شهروند انگلستان است اما انگلیس تابعیت او را لغو کرده است و خانواده او در حال تلاش برای برگرداندنش به این کشور هستند.

یاگو میگوید که شمیمه از نظر ذهنی در وضعیت مناسبی به نظر میرسید، و همچنین تصدیق کرد که او برای ازدواج خیلی کوچک بود و برایش بهتر میبود اگر کمی صبر میکرد ولی او این کار را نکرد و پیشنهاد ازدواجی را داد و من نیز آن را پذیرفتم.

رسانه های محلی در آنهم میگویند که: او قبل از اینکه به دین اسلام بپیوندد و کشورش را به قصد سوریه در سال ۲۰۱۴ ترک کند و عضو گروه داعش شود، در آغوش خانواده ای مهربان زندگی میکرده است.

شمیمه الان در برزخ لغو شدن سیتیزن شهروندی اش توسط انگلستان و گرفتن تابعیت بنگلادش است با توجه به اینکه مادر او تابعیت بنگلادشی دارد.

به هر حال مقامات بنگلادشی گفته اند که او تابعیت بنگلادشی ندارد و شهروند این کشور محسوب نمیشود، همچنین اجازه اقامت در بنگلادش را نیز ندارد.

خانواده بگوم در گفت و گویی با دفتر ملکه انگلستان گفتنه اند که، آنها نهایت تلاششان را برای برگرداندن تابعیت انگلیسی دخترشان میکنند.

ردجیک در مصاحبه ای با کونتنین خبرنگار بی بی سی میگوید که:

گروه تروریستی داعش او را متهم به جاسوسی برای هلند کردند و او را در راقاع زندانی و شکنجه کردند.

شمیمه الان ۱۹ سال دارد و هم زمان با فروپاشی گروهک داعش او به همراه همسرش از قلعه بغوز در سوریه فرار کرد.

ردجیک به یک گروه سربازان سوریه ای پیوست و همسرش و فرزند تازه به دنیا آمده اشان در بین ۳۹۰۰۰ پناهنده در کمپ پناهندگان الحول سرگردان شدند.

این زوج تا به حال سه فرزند داشته اند که دو تا از آنها در اثر بیماری و سوئ‌تغذیه در گذشتند.

درگیری که اکنون بین مقامات برتانیایی و خانواده شمیمه است بر سر این است که، کودک تازه متولد شده آنها که جراح نام دارد بتواند در انگلیس بزرگ شود و زندگی کند.

نیرو های دموکرات سوریه از جمعه گذشته پس از وقفه ای که برای خارج کردن غیرنظامیان از بغذه در حمله اتفاق افتاد، اقدام به ادامه حملاتشان به این مکان کردند.

سربازان با نزدیک شدنشان به مواضع گروه تروریستی توسط هلکوپترها پشتیبانی میشدند.

سربازانی که برای گروه تروریستی داعش میجنگیدند، که بیشتر آنها خارجی بودند، برای جلوگیری از فروپاشی خلافتشان در آن منطقه از تله های بمب گذاری شده استفاده میکردند.

مصطفی بالی سخنگو نیروهای دموکرات سوریه، در صبح روز گذشته درباره درگیری ها پیش آمده در توییتی گفته است که:

در درگیری های پیش آمده نیروهای ما به خاک سوریه پیشروی کردند و امیدواریم که این پیشروی ها بیشتر شود.

یکی از فرمانده های نیروهای دموکرات سوریه در گفت و گویی با خبرگزاری میل در روز یکشنبه گفته است که:

تعداد سربازان داعش بالغ بر۳۰۰ نفر تخمین زده شده است و علاوه بر این نفوذ به برخی مواضع آنها مثل منطقه محاصره شده در رودخانه فرات کار دشوری است.

فروپاشی داعش هفته ها است که پیش بینی میشود، اما استفاده نیروهای داعش از انسان های غیر نظامی به عنوان سپر دفاعی احتمال وقوع این پیشبینی را کاهش داده است.

به نظر میرسد که تعداد زیادی از کمپ های نیروهای داعش از بین رفته اند و کسانی که توانسته‌اند از این محاصره فرار کنند میگویند که:

غذا و تجهیزات پزشکی کافی برای غیر نظامیان وجود ندارد و آنها برای رفع گشنگی مجبور به خوردن حیوانات مرده و چوب میشوند.

۱۲ عروس جهادی به همراه ۲۰ کودک

طبق آخرین آمارها ۱۲ زن به همراه ۲۰ کودک در کمپ رج در شمال سوریه نگهداری میشوند.

طبق گفته منابع بریتانیایی، این افراد شامل ریما اقبال و مادری اهل شمال شرق لندن نیز هستند، که چهار سال را با این گروه تروریستی سپری کرده و با مردی از این گروه ازدواج کرده است که به گفته خودش، از قتل عام کافران هیجان زده میشده است.

او به همراه دو خواهر تحصیل کرده اش به سوریه رفته بوده است.

این کمپ مملو از چنین زنانی است که برای بازگشت به زادگاهشان از هر چیزی میگذرند.

مقامات بریتانیایی در حال حاضر بر این امر اصرار دارند که، برای حفاظت از خانواده های گروه های تروریستی و ایجاد فضایی برای مقابله با آنها بگوم به الحول آخرین کمپ این گروه منتقل شود.

 «یاگو ریدک» داعشی ۲۷ ساله و شوهر «شمیمه بِگُم» می‌گوید آنها حق دارند به کشور خود هلند بازگشته و در آنجا زندگی کنند.

 ریدک متولد هلند که اکنون در بازداشتگاهی در شمال سوریه زندانی است، در ۲۳ سالگی با بگم (۱۶ ساله بوده) ازدواج کرده است.

 ریدک به صورت غیابی در هلند دادگاهی و به ۶ سال زندان محکوم شده است. البته هلند هنوز تابعیت وی را سلب نکرده و به همین دلیل از هلند خواسته تا اجازه دهد شمیمه بگم در این کشور اقامت کند.

 شمیمه بگم ساکن لندن با پاسپورت انگلیسی در سال ۲۰۱۵ به سوریه آمد و داعشی شد و به دلیل عدم ابراز پشیمانی از اینکه داعشی شده، انگلیس تابعیت وی را لغو کرد و همچنان در کمپی در سوریه زندگی می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.