مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی این اظهارات را در نشست شورای امنیت ملی کره جنوبی برای بررسی استراتژی دیپلماتیک این کشور به دنبال شکست نشست دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بیان کرد.

او در این نشست که با حضور نخست وزیر، وزیر اطلاعات و وزرای دفاع، امور خارجه و امور بین دو کره در کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی برگزار شد، گفت: امیدواریم هر دو کشور به گفت‌وگوی خود ادامه دهند و رهبران آن‌ها به زودی بار دیگر برای دستیابی به توافقی این بار میسر نشد، با یکدیگر دیدار کنند.

وی افزود: نقش ما در این روند بار دیگر مهم شده است. در حالی که بر این باورم که مذاکرات آمریکا و کره شمالی در نهایت به توافقی خواهد رسید، بروز بن‌بست در پیشرفت مذاکرات هرگز مطلوب نیست.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رییس جمهور کره جنوبی همچنین از مقامات کشور خود درخواست کرد، برای کاهش اختلاف نظرهای آمریکا و کره شمالی راه حلی پیدا کنند.

مون افزود، سئول افزایش همکاری‌های خود با کره شمالی را با رعایت تحریم‌ها بین‌المللی علیه این کشور به رهبری آمریکا ادامه خواهد داد.

این رییس جمهور به برگزاری نخستین نشست سران کره شمالی و آمریکا که به توافق بر سر خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره انجامید، کمک زیادی کرد.

دومین دیدار ترامپ و کیم اما بر سر تاکید کره شمالی به برداشته شدن تحریم‌های آمریکا در ازای گام‌های محدودی از سوی پیونگ‌یانگ به سمت خلع سلاح هسته‌ای، بی‌فرجام ماند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.