رسانه‌های آلمانی از جمله &#۳۹;زوددویچه سایتونگ&#۳۹; و شبکه‌های &#۳۹;WDR&#۳۹; و &#۳۹;NDR&#۳۹; تصریح کردند، تروریست‌های شهروند این کشور که از سوی کرد‌های سوریه دستگیر شده اند، گذرنامه آلمانی خود را از دست خواهند داد.

این تصمیم در دیدار «هورست زهوفر» وزیر کشور و «کاتارینا بارلی» وزیر دادگستری آلمان با موضوع یافتن راهی برای بحران بازگشت تروریست‌ها به این کشور اتخاذ شده است.

بر این اساس این دو توافق کرده اند که تروریست‌ها به فرض داشتن این سه شرط، شامل داشتن تابعیت دوگانه، داشتن سن قانونی و کسانی که در آینده به گروه‌های تروریستی می‌پیوندند، سلب تابعیت شوند.

در واقع سومین شرط شامل کسانی که در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برند نمی‌شود.

این در حالیست که بسیاری از منتقدان بر این باورند که جنگجویان بازداشتی، به دلیل نقض قانون اساسی آلمان تابعیت خود را به طور اتوماتیک از دست داده اند.

طبق پاراگراف ۲۸ قانون تابعیت آلمان، اتباعی که به صورت ارادی و بدون اجازه از سوی حکومت به عضویت یک گروه مسلح یک کشور خارجی درآیند، تابعیت خود را از دست می‌دهند.

به نوشته زوددویچه سایتونگ، قانوگذاران آلمانی باید با اصلاح این پاراگراف، آن دسته از افراد را نیز که برای گروه‌های تروریستی می‌جنگند، مشمول این قانون کنند.

در حالیکه مقامات کشور‌های اروپایی از جمله آلمان در حال بحث و جدل بر سر پذیرفتن یا نپذیرفتن تروریست‌های بازداشت شده داعش در سوریه اند، مردم این کشور‌ها نظر دیگری دارند.

نتایج نظرسنجی جدید شبکه &#۳۹;زد دی اف&#۳۹; (ZDF) آلمان حاکیت، ۶۱ درصد آلمانی‌ها با بازگشت تروریست‌های داعش به کشور موافق هستند.

بر این اساس، موافقان تاکید می‌کنند که برای محاکمه و مجازات این افراد به خاطر جنایاتی که انجام داده اند، بازگرداندن آن‌ها به کشور ضروری است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.