برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر پاختاکور ازبکستان اظهار کرد: من به خاطر اولین بازی در لیگ قهرمانان آسیا هیجان زده هستم. برای همه افتخار است که در این مسابقات شرکت کنند.

او افزود: همیشه می‌گویم که این بازی‌ها سخت‌ترین و مهم‌ترین اتفاق فوتبالی در آسیا است. دل ما می خواهد برای هواداران مان بازی های بزرگ و زیبا انجام دهیم تا لذت ببرند. همه در گروه ما، تیم پاختاکور را تیمی از قبل حذف شده تصور می کنند. اما می‌خواهم گوشزد کنم که من به دبی رفتم و بازی این تیم با النصر را از نزدیک دیدم. تیمی است که ۸ ملی پوش دارد. تیمی است که ۳ بازیکن از نسف قارشی گرفته و خودش را تقویت کرده است. یک مربی گرجستانی دارد که تجربیاتی بین المللی در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ ترکیه دارد. یک مکتب ترکیبی از فوتبال هلند و روسیه را پیش گرفته است. تیمی است که خوب سازماندهی شده است. فردا بازی بسیار بسیار سختی داریم.

سرمربی پرسپولیس اضافه کرد: ما این انتظار را داریم و خودمان را برای این بازی آماده کرده‌ایم. ما تنها تیم آسیایی هستیم که دو سال پشت سر هم به نیمه نهایی و یک سال هم فینال رسیدیم. آمادگی این را داریم که بار برنده بودن در این بازی و بازی‌های بعدی را به دوش بکشیم. به تیم خودم خیلی اعتقاد دارم و دلم می‌خواهد این روند بردهایمان را در فضای برنده بودن ادامه بدهیم و اراده و شوق‌مان را نشان بدهیم. ما مشکلاتی داریم. سه بازیکن ما یعنی ماهینی، انصاری و ربیع خواه هم مصدوم هستند. مصلح هم به این جمع اضافه شده است اما آن چیزی که من را خوشحال می‌کند، بازی خوب ما مقابل صنعت نفت آبادان بود.

وی درباره فیزیکی بودن تیم‌های ازبک گفت: این تیم‌ها از لحاظ تکنیکی خیلی خوب هستند. مقابل النصر هم از لحاظ آماری بهتر بودند اما به هر حال ما باید با همه حریفان بازی کنیم. ما هم کیفیت، دانش و قدرت داریم. از طرفی هم مقابل هوادارن خودمان بازی می‌کنیم که امیدواریم فردا حضور زیادی داشته باشند.

برانکو اضافه کرد: خوشبختانه تعداد بازیکن کافی برای بازی‌های بعدی در اختیار داریم. چند بار گفته‌ام که قبل از بازی با کاشیما، با سایپا در تهران بازی کردیم که بازی سختی بود. طبیعی بود که آن بازی به تعویق بیافتد چون مسیر ما تا ژاپن طولانی بود و باید بازیکنان باید از نظر ساعت با شرایط آنجا تطبیق پیدا می‌کردند. ولی ما نمی‌خواستیم برنامه بازی های داخلی را به هم بزنیم. مجبور شدیم با پیکان بدون ملی پوشان بازی کنیم و همینطور مقابل سپیدرود. بعد از این بازی ۳ روز بعد باید با نساجی بازی کنیم اما بازیکنانم آماده هستند. در تمام مسابقات برنامه‌های ما در زمین حداکثری است.

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه تفکری وجود دارد که پرسپولیس باید قهرمان آسیا شود هم بیان کرد: بله ما می‌دانیم انتظارات روز به روز بیشتر می‌شود و من نمی‌توانم این را تغییر بدهم. تنها تیمی هستیم که در دو سال اخیر به نیمه نهایی و یک سال هم به فینال رسیدیم. در حالی که سال قبل الهلال به عنوان فینالیست در لیگ قهرمانان موفق نبود. امسال هم که خریدهای گرانقیمتی داشتند. ما در گروه سختی داریم. پاختاکور یک تیم بسیار جدی است. اما عرض کردم که ما آماده بازی تحت فشار هم هستیم

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.