آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی عصر دوشنبه در آئین رونمایی از تولیدات مرکز فناوری و پایگاه اطلاع‌رسانی این مرجع تقلید که در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، مشکلات اعتقادی و اخلاقی را از معضلات جامعه امروز دانست و افزود: متأسفانه مشکلات اخلاقی و اعتقادی جامعه افزایش یافته است که باید به حل آن پرداخت.

وی ضمن بیان اینکه انسان با شناخت درست زمانه می‌تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع سازد، افزود: در منطق اسلام عالم به زمانه بودن با داشتن اطلاع صحیح از شبهات و مشکلاتی که در آن دوران بر جامعه حاکم است، امکان پذیر است.

استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به ضرورت آگاهی از شرایط جامعه افزود: از آنجایی که دشمنان بیشترین ضربات را از نظام اسلامی خورده‌اند بیشترین فشار و توطئه‌ها را نیز برای ایران برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی بیان کرد: نباید با مشکلات منفعلانه رفتار کرد بلکه باید نهایت تلاش را برای حل آنها به کار برد.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: برخی از افراد برای مقابله با مشکلات جامعه نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند و با کمک به فرهنگ غنی ملی و ایمان به خداوند درصدد حل آن برمی‌آیند که خداوند به این افراد وعده پیروزی داده است.

دشمنان همواره به دنبال انتقام از ایران بوده‌اند

وی با اشاره به ناامیدی دشمنان از جنگ نظامی با ایران افزود: دشمنان همواره به دنبال انتقام از ایران بوده‌اند. زیرا از این کشور ضربه سهمگینی به آنها وارد شده است.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به جنگ اقتصادی تمام عیار دشمنان افزود: مسئولان و ملت ایران با تلاش مضاعف می‌توانند مشکلات را حل کرده و از این مرحله حساس عبور کنند.

وی بیان کرد: دشمنان برای مقابله با ایران به جنگ اقتصادی و فرهنگی روی آورده‌اند و متأسفانه در این شرایط عده‌ای از افراد ساکن خارج از کشور خودفروخته که مزدور بیگانگان هستند، عده‌ای از منافقان داخلی و همچنین فضای مجازی نیز در حمله دشمن به نظام و اقتصاد کشور مؤثر بوده‌اند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ضرورت توجه ویژه مسئولان به وضعیت فضای مجازی، افزود: توجه به فضای مجازی به معنی محدود کردن آن نیست زیرا با محدود کردن فضای مجازی برخی از کسب‌وکارهای موجود در آن از بین می‌رود و هیچ فردی نیز راضی به این عمل نیست بلکه باید برای از بین بردن مشکلات و آسیب‌های موجود در این فضا تلاش کرد.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: متأسفانه مسئولان تلاشی برای از بین بردن آسیب‌های فضای مجازی ندارند در حالی که این آسیب‌ها با تلاش و پیگیری قابل حل شدن است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.