اسپوتنیک گزارش داد، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا دوشنبه در مرکز استیمسون در واشنگتن گفت: ما بسیار نگرانیم که پس از تصمیم ایالات متحده مبنی بر خروج از آی‌ان‌اف، موشک‌هایی در اراضی متحدان اروپایی مستقر شوند. ما مجبور خواهیم شد که موشک‌های خودمان را مستقر کنیم و شما خواهید دید که آنها تمام اراضی کشورهای اروپایی را پوشش خواهند داد.

سفیر روسیه در آمریکا همچنین گفت، ایالات متحده و روسیه مقدر به همکاری در مبارزه با تروریسم هستند. آنتونوف افزود: بسیار مواقع در موارد بسیاری، ما تلاش داریم تا همکاران آمریکایی خودمان را به همکاری با یکدیگر متقاعد کنیم. اطمینان دارم که ما مقدر به همکاری در این زمینه هستیم.

وزارت خارجه آمریکا ماه دسامبر اعلام کرد، جان سالیوان، معاون وزیر خارجه آمریکا و اولگ ولادیمیروویچ سیرومولوتوف، معاون وزیر خارجه روسیه در جریان مذاکرات وین توافق کردند که احتمال دیدار کارشناسان آمریکایی و روسی در آینده برای گفت‌وگو درباره همکاری بیشتر در زمینه مبارزه با تروریسم بعید نیست.

روابط میان ایالات متحده و روسیه، به گفته طرفین، در پایین‌ترین سطح از زمان جنگ سرد قرار دارد. وخامت روابط به دنبال اتهام‌زنی واشنگتن به مسکو درباره مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا آغاز شد. روسیه مکرراً تمامی اتهامات را رد می‌کند. اخیراً هم آمریکا با متهم کردن روسیه به نقض مقررات پیمان نیروهای هسته‌ای میان برد موسوم به آی‌ان‌اف به خروج از آن تهدید کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.