عضو شورای شهر تهران گفت: جا دارد به همکارانم در شورای شهر تهران و همچنین کارشناسان و دبیران کمیته‌ها و کمیسیون‌های شورا که در ایام بررسی بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران فعال هستند خداقوت و خسته نباشید بگویم. البته از یاد نبریم که زحمت پوشش و انعکاس مطالب مطرح شده در صحن بر عهده خبرنگاران است. ما گاهی ساعت‌ها پیرامون موضوعاتی صحبت می‌کنیم و حواسمان نیست که خبرنگاران عزیز همزمان مطالب را می‌نویسند و منعکس می‌کنند. لذا باید به خبرنگاران ویژه خدا قوت گفت. همچنین با توجه به اینکه امروز ۱۴ اسفند، برابر با سالمرگ دکتر محمد مصدق است که در حصر و تبعید از دنیا رفت، جا دارد از این شخصیت تاثیرگذار تاریخ معاصر نیز یادی کنم و آرزو کنم هیچ ایرانی میهن‌دوست و خیرخواهی، هرگز از فضا و فرصت حضور در کنار مردم و خدمت به جامعه خود محروم نشود.

حجت نظری افزود: جناب آقای رییس، همکاران محترم؛ قطعا می‌دانید که شهرداری تهران برای دانشجویان، دانش آموزان، خبرنگاران، معلولان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، سالمندان و ... کارت بلیت‌های رایگان یا تخفیف‌دار را به منظور استفاده بیش‌تر و آسان‌تر از مترو و اتوبوس صادر می‌کند و حتما این اقدام باعث می‌شود استفاده از حمل و نقل عمومی افزایش یابد. به عبارتی می‌توان گفت که شهرداری به بسیاری از اقشار جامعه در دریافت تسهیلات و تخفیف‌های ویژه برای حمل و نقل عمومی توجه کرده اما متاسفانه در این میان، سربازان که حقوق دریافتی ماهیانه‌شان نیز بسیار اندک است، مورد غفلت قرار گرفته‌اند.

وی گفت: همشهریان عزیزی که در ساعات آغازین روز و نیز بعداز ظهر از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، حتما شمار زیادی از سربازان را دیده‌اند که از مترو و اتوبوس برای جابجایی در شهر استفاده می‌کنند. بنده نیز در دیدارها و بازدیدهای مختلفی که داشته‌ام بارها با این مطالبه از سوی سربازان مواجه شدم که چرا حمل و نقل عمومی برای سربازان رایگان نیست؟ مطالبه‌ای که به نظرم باید مورد توجه مدیریت شهری و نیز ستادکل نیروهای مسلح قرار بگیرد.

از طرفی دیگر ماده ۸۰ قانون خدمت وظیفه عمومی، شهرداری‌ها را موظف کرده تا با همکاری دیگر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی، تسهیلاتی را برای استفاده رایگان سربازان از قطار، اتوبوس، ورزشگاه‌ها، گردشگاه‌ها، موزه‌ها، سینماها و ... پیش‌بینی کنند.

نظری ادامه داد: در همین راستا، ضمن درخواست از همکارانم در شورای شهر تهران برای توجه به این موضوع در بودجه سال آینده شهرداری تهران، از شهردار تهران می‌خواهم تا هرچه سریع‌تر سازوکاری تعریف کند که امکان بهره‌مندی سربازان شریف کشور از کارت‌های رایگان یا تخفیف‌دار مترو و اتوبوس در طول دوران خدمت سربازی برای ایشان فراهم شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.