الاخبار گزارش داد، دیوید ساترفیلد، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک فعالیت‌های خود در لبنان را با ضیافت شامی با چهار وزیر حزب القوات اللبنانیه (غسان حاصبانی، ریشار قیومجیان، کمیل بوسلیمان و می شدیاق)، ویولت خیرالله، وزیر لبنانی و همسر او محمد الصفدی، وزیر سابق این کشور، الیزابت ریچارد، سفیر آمریکا و کریس رامپلینگ، سفیر انگلیس در این کشور، پرنیل کاردل، جانشین هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان و شانتال سرکیس، دبیرکل حزب القوات اللبنانیه آغاز کرد.

برخی منابع به الاخبار گفتند، این سفر به دلایل امنیتی از قبل اعلام نشده بود. در حاشیه دستور جلسه رسمی که ساترفیلد امروز آغاز می‌کند و همزمان با شروع کار کابینه جدید است ضیافت شامی برای آشنایی با وزرای جدید حزب القوات اللبنانیه و بحث و گفت‌وگو درباره افق‌های مرحله جدید در فضای تازه منطقه و نیز بررسی مسایل سیاسی و مالی و همین طور مساله آوارگان سوری برگزار شد.

از سوی دیگر پرونده‌های بسیاری از بودجه گرفته تا آب، برق، زباله، زیرساخت‌ها و بحران مالی و اقتصادی کشور در انتظار تعیین تکلیف در کابینه هستند اما گروه‌ها و احزابی که در دولت حضور دارند، نسبت به آغاز سهمیه‌بندی‌ها و به طور مشخص سهمیه‌های امنیتی و مدیریتی تردید دارند.

اولین دور سهمیه‌بندی‌ها در شورای نظامی ارتش و به همراه ارتقای درجه چهار سرهنگ خواهد بود.

پس از شورای نظامی، مساله جانشین هنری خوری، رئیس شورای دولت که چند هفته قبل بازنشسته شد، مطرح است.

گفتنی است مساله انتصاب‌ها به شکلی جدی و محرمانه توسط سعد حریری، نخست وزیر و جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان در حال بررسی هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.