یکی از اتفاقاتی که در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا افتاده است، همزمانی بازی های دو نماینده سرشناس و پر طرفدار فوتبال ایران در این مسابقات است.

در اولین هفته از این بازی ها پرسپولیس از ساعت ۱۸:۳۰ با مصاف پاختاکور ازبکستان رفته و استقلال هم در قطر از ساعت ۱۸:۴۵ با تیم قدرتمند الدحیل مصاف کرده است. نزدیکی زمانی این بازی ها چالش هایی را هم برای پخش زنده بازی های دو نماینده فوتبال ایران به وجود آورده است.

سه شنبه شب اما شبکه سه تصمیم گرفت که بازی پرسپولیس را پخش کند و شبکه ورزش هم به پخش بازی استقلال پرداخت. در این میان اما به نظر می آمد که می شد جای پخش این دو بازی در کانال های صداوسیما تغییر کند.

از آنجایی که الدحیل حریف قدرتری به نسبت پاختاکور برای نماینده فوتبال ایران بود، اگر اولویت را بر پخش بازی حساس تر از شبکه ۳ بگذاریم،به نظر می آمد که شبکه سه می توانست اقدام به پخش بازی استقلال و الدحیل بکند که حساسیت بیشتری داشت.

البته محمدحسین میثاقی مجری برنامه فوتبال برتر شبکه سه اعلام کرد با تصمیمی که اتخاذ شده، بازی های استقلال و پرسپولیس اگر به صورت همزمان باشد، اولویت این شبکه با پخش بازی هایی  است که در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود.

با همه این اوصاف اما بهتر بود که اولویت پخش شبکه سراسری با بازی های حساس تر باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.