سرهنگ کارآگاه احمد نجفی در گفتگو با خبرآنلاین و در توضیح این خبر گفت: روز گذشته و از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره سرقت منزل به شیوه تهدید صاحبخانه به کلانتری ۱۶۳ ولنجک اعلام شد. با حضور مأموران و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که دو آقا به همراه یک خانم تحت عنوان مأمور وارد خانه ای در منطقه زعفرانیه – خیابان آصف شده، با تهدید اسلحه اقدام به بستن دست و پای همسر مالباخته کرده و پس از تخریب گاوصندوق داخل خانه اقدام به سرقت طلا، چک های بین بانکی، وجوهات و ارزهای داخل گاوصندوق به ارزش تقریبی ۳ میلیارد تومان کردند.

وی افزود: مالباخته با حضور ماموران کلانتری در خصوص نحوه اطلاع از موضوع سرقت گفت که زمانیکه وارد خانه شدم، همسرم را با دست و پای بسته در حالیکه به همراه دختر ۵ ساله ام در یکی از اتاق های حبس شده بود پیدا کردم؛ همسرم گفت دو آقا به همراه یک خانم وارد خانه شده و پس از تخریب گاوصندوق اقدام به سرقت محتویات داخل گاوصندوق کردند.

 معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ اضافه کرد: با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به عنف" منزل و ضمن هماهنگی با شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره پنجم مبارزه با سرقت های به عنف ( زورگیری ) قرار گرفت.

وی با اشاره به اظهارات مالباختگان توضیح داد: همسر مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت ساعت دو بعد از ظهر، دو آقا به همراه یک خانم به عنوان مأمور به خانه مراجعه و مدعی شدند که همسر بنده اقدام به پولشویی کرده است؛ آنها به بهانه بازرسی وارد خانه شده اما به محض ورود، اسلحه ای را روی سرم گذاشته و مرا به همراه دختر ۵ ساله ام به داخل یکی از اتاق بردند؛ در آنجا اقدام به بستن دست و پای من کرده و تهدید کردند که در صورت ایجاد سر و صدا و یا درخواست کمک، برای دخترم  اتفاق بدی خواهد افتاد. از ترس اینکه برای دخترم اتفاقی نیفتد، مجبور به سکوت شدم. آنها هم مستقیم سراغ گاوصندوق را گرفتند، کاملا مشخص بود که اطلاعات دقیق و کاملی از همسرم، محل کارش و... دارند. در نهایت هم پس از تخریب در گاوصندوق کلیه اموال داخل آنرا برداشته و در حالیکه من و دخترم داخل یکی از اتاق محبوس شده بودم، از خانه خارج شدند.

سرهنگ نجفی افزود: با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی به تحقیقات میدانی از محل کار مالباخته در یک شرکت خصوصی فعال در زمینه حسابداری و امور مالی پرداختند. در همان مراحل اولیه تحقیقات از محل شرکت، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که چندین فقره سرقت خرد از قبیل سرقت گوشی تلفن همراه، سرقت ساعت و ... از داخل شرکت شده است که در ادامه، با بررسی سوابق اعضای شرکت موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت بویژه سرقت منزل به نام علیرضا ( ۳۵ ساله ) شدند که از حدود چهار سال پیش در شرکت مشغول به کار شده و در حال حاضر به عنوان یکی از افراد مورد اعتماد مالباخته به حساب می آید.

وی گفت: با شناسایی علیرضا و احتمال ارتباط وی با سرقت منزل صاحب شرکت، تحقیقات ویژه پلیسی در این خصوص در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مشخص شد علیرضا با یکی از کارمندان زن سابق شرکت به نام هایده که شهریور ماه از شرکت اخراج شده در ارتباط نزدیک است. در خصوص علت اخراج هایده از شرکت مشخص شد که وی اقدام به ارائه اطلاعات شرکت به سایر شرکت ها و رقبای کاری نموده و صاحب شرکت نیز با اطلاع از این موضوع او را اخراج کرده است.

 معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: اقدامات پلیسی در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داشت تا نهایتا یکی از دوستان "هایده" به نام "منصوره" ( ۴۲ ساله ) مورد شناسایی قرار گرفت ؛ در ادامه شخصی به نام سعید ( ۳۷ ساله ) مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص شد از چندی پیش با منصوره آشنا شده است .

وی گفت: تصاویر منصوره و سعید توسط همسر مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت ؛ مخفیگاه منصوره در قنات کوثر شناسایی و در مورخه ۱۳/۱۲/۱۳۹۷ دستگیر شد . با دستگیری منصوره ، مخفیگاه سعید نیز در شهرستان بومهن شناسایی و او نیز در همان روز دستگیر و در بازرسی از مغازه تاسیساتی متعلق به او قسمتی از اموال مسروقه شامل چک های بین بانکی، لپ تاپ و ... کشف شد.

سرهنگ نجفی تاکید کرد: منصوره و سعید که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشتند به مشارکت در سرقت از منزل صاحبخانه اعتراف کرده و عنوان داشتند که علیرضا اطلاعات کامل در خصوص محل زندگی و نگهداری وجوهات نقد و اموال باارزش در خانه ی مالباخته را در اختیار آنها قرار داده است . با اعتراف صریح این دو متهم در خصوص علیرضا ، او نیز در تهران دستگیر و پس از اطلاع از دستگیری سایر همدستان خود به شمرکت در سرقت اعتراف کرد و عنوان داشت که پیشنهاد سرقت توسط هایده به او داده شده است . نهایتا هایده نیز  به عنوان آخرین متهم پرونده در خیابان پیروزی دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

سرهنگ کاراگاه احمد نجفی ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به استفاده ی متهمان از اسلحه قلابی در سرقت ، در پایان این خبر گفت : با اعتراف صریح متهمان به مشارکت در سرقت به عنف منزل ، قرار میلیاردی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمان جهت ادامه تحقیقات تکمیلی و کشف اموال مسروقه در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند .

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.