علی دایی در حاشیه مراسم "درختکاری" باشگاه سایپا اظهار کرد: امروز مراسم کوچکی به خاطر روز "درختکاری" در باشگاه سایپا برگزار شد. امیدوارم همه عادت کنیم که فضای سبز را تخریب نکنیم، اگر درخت نکاشتیم پیشکش! باید تلاش کرد فضای سبز و جنگل‌ها را تخریب نکنیم و باید از درخت‌ها و جنگل‌ها محافظت به عمل آوریم. اگر فرصت کردیم درختی هم بکاریم.

دایی درباره شرایط زمین تمرین تیمش هم گفت‌: ما در زمین خودمان تمرین نمی‌کنیم و شاید هفته‌ای یک بار به اینجا بیاییم. در این زمین پای بز کوهی پیچ می‌خورد چه برسد به اینکه بازیکن بخواهد روی آن فوتبال بازی کند. شما شرایط را می‌بینید که زمین چه کیفیت بدی دارد. ما زمین تمرینمان را عوض کرده‌ایم و اگر در تهران بازی داشته باشیم یک جلسه در اینجا تمرین می‌کنیم.

وی در ادامه درباره مشکلات مالی باشگاه سایپا، هم اضافه کرد: هنوز فرصت نشده که با مدیر جدید صحبتی داشته باشم. البته وظیفه من چیز دیگری است و وظیفه مسائل مالی نیز بر عهده کسانی دیگر است. فعلاً شرایط ما مثل قبل است و هنوز حل نشده است. آقای مدبر قول‌هایی داده‌اند که امیدواریم عملی شود.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره حواشی که برای حسین هدایتی ایجاد شده است هم اظهار کرد: هر کسی در این زمینه نظر خودش را دارد. مرد آن است که از جیب خودش خرج کند نه از جیب دیگران. اگر قرار باشد من هم از جیب دیگران خرج کنم از همه مطرح‌تر خواهم بود.

دایی در ادامه درباره نتایج پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا هم گفت‌: گروه استقلال بسیار سخت است اما با این سختی استقلال می‌تواند صعود کند. متأسفانه در بازی اول شکست خوردند اما همین الدحیل یک بازیکن جذب می‌کند که ۱۰ میلیون دلار هزینه دارد. باشگاه ما کلاً یک میلیون دلار هم هزینه نکرده است. باید یک فرقی بین ما و آنها باشد. همیشه که نمی‌توان با غیرت و مردانگی یا من بمیرم و تو بمیری کار را پیش برد. باید نگاه کنیم و سرمایه‌گذاری مناسبی در این زمینه داشته باشیم. همان الریانی که ما به آنها باختیم، هفت یا هشت زمین تمرین دارد در حالی که نه خاک و نه آب مناسبی در قطر وجود دارد. مطمئناً اولین مشکل مدیریت است. اگر مدیریت خوب باشد و سرمایه‌گذاری مناسبی نیز شود ما نیز می‌توانیم پیشرفت کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: شاید برخی از مواقع جرقه‌ای بزند و ما بتوانیم موفق شویم اما چیزی که ما در پیش گرفته‌ایم، این مسیر به جایی نمی‌رسد. مطمئن هستم پرسپولیس می‌تواند بهتر از اینها کار کند یا ذوب آهن و استقلال می‌توانند بهتر باشند اما تا کی می‌توانیم دست به دعا باشیم؟ تا کی باید خودمان را گول بزنیم؟ باید کمک کنیم. متأسفانه شعار می‌دهیم و می‌گوئیم که ما می‌توانیم اما همه چیز باید به هم بیاید. فوتبال مانند یک زنجیر است که به هم وصل است و از تدارکات و بخش اقتصادی گرفته تا همه به یکدیگر متصل هستند. همه چیز باید مناسب باشد تا کادر فنی بتواند کار خودش را انجام بدهد. تیم بیرونی باید کارش را درست انجام دهد.

دایی ادامه داد: ما عادت کرده‌ایم به اینکه کسی جواب ما را ندهد و خیلی وقت است که هیچ کسی جوابگوی ما نیست و هر کاری که صلاح می‌دانند انجام می‌دهند. بر سر مساله تیم ملی امید مگر من دوست ندارم بازیکنانم را به تیم ملی بدهم؟ متاسفانه صحبت‌هایی می‌کنند و شرایطی را به وجود می‌آورند که اگر به تیم‌ ملی امید بازیکن ندهیم بهتر است. در حال‌ حاضر چند روز است که ما دائماً می‌گوییم که بازی با تیم نفت مسجد سلیمان برگزار شود چون اگر انجام نشود، در فشردگی بعد از عید و با دو بازی عقب افتاده شرایطمان سخت خواهد شد. متاسفانه با ما کنار نمی‌آیند. ما می‌گوییم دو روز بازیکنان در اختیار ما باشند و دو روز نیز در اختیار تیم‌ ‌ملی امید اما آنها این را قبول نمی‌کنند و می‌گوید نه ما بازی برابر نفت مسجد سلیمان را برای سایپا لغو می‌کنیم! چرا باید این بازی لغو شود؟ پس من هم چهار بازیکنم را به تیم‌ ‌ملی امید نمی‌دهم. بازی را لغو کنند که تیم من در بعد از عید در فشردگی بازی کند؟ تمام بازی‌های سخت ما بعد از عید برگزار خواهد شد. تیم‌های استقلال، سپاهان، پرسپولیس و ذوب آهن حریفانی هستند که باید بعد از عید برابر آنها به میدان برویم. از پنج تیم‌ بالای جدول فقط با تراکتورسازی بازی کرده‌ایم.

وی در ادامه در مورد تقابل خودش با افشین قطبی و اینکه قطبی بعد از دایی سرمربی تیم ملی شد، گفت‌: سوالتان بی معناست. ما باید پنج‌شنبه با فولاد خوزستان بازی کنیم. آنها دوست دارند بازی را ببرند و ما نیز می‌خواهیم پیروز باشیم. ان‌شاء‌الله باید بازی را ببریم تا به میانه جدول برسیم. این هفته هم خیلی خوب کار کردیم. سعی می‌کنیم این بازی را در زمین خودمان پیروز شویم.

سرمربی سایپا در مورد تعلل فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی هم گفت‌: هر چه سریع‌تر تصمیم گیری شود به نفع فوتبال ملی است اما تا به حال چیزی را از دست نداده‌ایم. امیدوارم که در این زمان فدراسیون با دقت مربی خود را انتخاب کند و بتواند مربی که به درد تیم ملی بخورد را انتخاب کند.

او در ادامه درباره اینکه سردار آزمون گفته بود دوست دارد دایی سرمربی تیم ملی شود گفت: من درباره این موضوع صحبت کرده‌ام. آزمون به من لطف دارد. بازیکن برای انتخاب سرمربی تصمیم گیری نمی‌کند و این فدراسیون فوتبال است که باید نسبت به این موضوع تصمیم گیری کند. امیدوارم اجازه دهند فدراسیون فوتبال خودش سرمربی را انتخاب کند و از جای دیگری دخالت نکنند. حداقل در این مساله فدراسیون فوتبال آن اختیارات را داشته باشد که خودش به تنهایی بتواند سرمربی تیم ملی را انتخاب کند. سردار آزمون به من لطف داشته و این را همه می‌دانیم که روزهای سختی داشته و پستی و بلندی‌های زیادی دیده است. زمانی که سردار آزمون و امثال او پایین می‌آیند نباید به آنها ضربه بزنیم، بلکه باید به آنها کمک کنیم تا نماینده شایسته‌ای در فوتبال روز اروپا باشند.

دایی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه به تنهایی می‌تواند فدراسیون فوتبال سرمربی انتخاب کند، گفت‌: این را از فدراسیون فوتبال بپرسید که آیا می‌توانند چنین کاری انجام دهند یا نه.

سرمربی سایپا در پایان درباره اینکه آیا فدراسیون فوتبال می‌تواند با مطرح شدن نام‌هایی همچون زیدان، مربی بزرگی برای فوتبال ایران بیاورد گفت: با این وضعیت اقتصادی ۱۰۰۰ سال دیگر هم چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.