لولوة الخاطر، سخنگوی وزارت خارجه قطر در گفت‌وگو با شبکه “TRT World” گفت، محاصره به منزله آزمون میزان کارآمدی این اصلاحات است و قطر دوره آزمون و امتحان را پشت سر گذاشته و همه شاخص‌ها بیانگر شکوفایی این کشور در همه زمینه‌هاست.

منطقه خلیج فارس از سال ۲۰۱۷ به دنبال قطع روابط عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر شاهد بدترین بحران در طول تاریخ خود است.

الخاطر درخصوص سازمان‌دهی مقدمات برگزاری جام جهانی توسط قطر و امکان مشارکت کشورهای محاصره‌کننده مانند امارات در مهم‌ترین رویداد ورزشی در دنیا گفت، به سختی می‌توان درباره همکاری امارات در جام جهانی ۲۰۲۲ با قطر نظر داد. دوحه از همان آغاز به دنبال این مساله بود که جام جهانی شامل حضور کشورهای خاورمیانه، همه جهان عرب و همه کشورهای مشارکت کننده باشد و این امر همچنان از خواسته‌های اصلی قطر است. وی در ادامه گفت، به دلیل وضعیت دیپلماتیک سخت، تصور جام جهانی میان قطر و امارات دشوار است.

سخنگوی وزارت خارجه قطر پیرامون مساله جنجال برانگیز حقوق کارگران گفت، کشورش به دنبال بهبود وضعیت کارگران است و تلاش بارزش در این زمینه جذب مشارکت سازمان‌های حقوق بشر در برنامه‌های کاری خود است تا با وضع قوانین و تدابیر حمایت از کارگران، شرایط کار آنها را بهتر کند. قطر با سازمان بین‌المللی کار تفاهم‌نامه‌ای را امضا و براساس آن این سازمان، دفتری را در دوحه به منظور هماهنگی و همکاری نزدیک با نهادهای قطری باز کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.