جلسه هم اندیشی بیانیه گام دوم انقلاب با حضور عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان و اعضای پژوهشکده شورای نگهبان در پژوهشکده شورای نگهبان برگزار شد.

در ابتدای این نشست کدخدایی به بیان نکاتی پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: بیانیه گام دوم ترسیمی است از چهل سال گذشته انقلاب اسلامی که با تلخی ها و شیرینی های بسیاری همراه بوده و علیرغم دشمنی ها و تهدیدها این نظام با استواری و دستاوردهای بسیار به راه خود ادامه داده و برای حرکت به سوی آینده مصمم تر است.

سخنگوی شورای نگهبان با استناد به آمارهای بین المللی ادامه داد: اذعان نهادهای بین المللی و برخی دشمنان خارجی به موفقیت های ایران و افزایش فشارها و کینه ورزی آنان علیه ایران خود روشن ترین گواه بر پیشرفت و عظمت ایران است.

سخنگوی شورای نگهبان بیانیه گام دوم انقلاب را تصویری از راه طی شده این چهل سال دانست و ادامه داد: انتظار از جامعه علمی و نخبگان کشور این است که در دانشگاه ها و محافل علمی به تبیین این بیانیه بپردازند و برای رسیدن به شکوفایی و رشد بیانیه را نقشه راه خود کنند و از این بیانیه برنامه های دقیق برای اداره بهتر کشور استخراج نمایند.

این استاد دانشگاه با اشاره به پیام ویژه این بیانیه برای همه مسئولان ادامه داد: اصلاح عملکرد مسئولان در مسیر اهداف انقلاب و منافع ملی اولویت جامعه ما است و این اصلاح عملکرد مسئولان مهم ترین وسیله برای تحقق اهداف نظام است.

کدخدایی از پژوهشگران شورای نگهبان خواست تا تمام بندها و نکات این بیانیه را از دید حقوقی بررسی و کارشناسی کنند تا بتوانند از بعد حقوقی به رسیدن به اهداف بیانیه در عرصه های فرهنگی، اقتصادی، سیاست خارجی و ... کمک کنند.

در ادامه نشست پژوهشگران پژوهشکده شورای نگهبان به بیان تحلیل ها، دیدگاه ها و پیشنهادات خود در خصوص عملیاتی کردن محتوای بیانیه گام دوم انقلاب در عرصه حقوق پرداختند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.