محمد فرازمند افزود: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران مانند سال‌های گذشته از ابتدای بهمن ماه اقدام‌های لازم را برای نظارت بر روند سوخت‌رسانی در کشور آغاز کرده و اکنون برای تامین به ‌موقع و مطلوب سوخت مورد نیاز در ایام نوروز ۹۸ آماده است.

وی افزود: ابتدای بهمن ماه امسال به مناطق عملیاتی اعلام شده که با حضور در جایگاه‌ها و بازدید و ارزیابی آنها، نسبت به رفع عیوب تلمبه‌ها و نقایص فنی اقدام و وضعیت خدمات رفاهی جایگاه‌ها را ارزیابی کنند.

** اعزام گروه های عملیاتی به محورهای مواصلاتی 

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از اعزام گروه های جداگانه به محورهای مهم مواصلاتی کشور از روز هجدهم اسفندماه خبر داد و گفت: این گروه ها به منظور بازدید و کنترل عملکرد به مناطق اعزام می‌شوند تا در روزهای پایانی سال، نسبت به بررسی و رفع نواقص احتمالی اقدام کنند و از آمادگی کامل جایگاه‌ها در این محورها اطمینان یابند.

فرازمند با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد از 25 اسفند مسافرت‌ها آغاز، و در 28 و 29 اسفند ماه به اوج خود می‌رسد، گفت: انبارهای نفت این شرکت با حداکثر ظرفیت، آماده سوخت‌گیری برای جایگاه‌ها است و ناوگان نفتکش کشور هم برای ارسال سوخت به جایگاه‌ها آمادگی دارد.

** کشیک‌های نوروزی در محورهای مواصلاتی

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از در نظر گرفتن کشیک‌های نوروزی در تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: همه مسئولان فنی و عملیاتی به منظور هماهنگی بین مناطق با مراکز استان و ستاد پخش فرآورده ها در ایام نوروز در مراکز شهرستان‌ها و استان‌ها حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: برنامه کشیک منظم در ستاد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در نظر گرفته شده و هر روز یکی از مدیران و اعضای هیات مدیره به عنوان مدیر کشیک بر عملیات سوخت‌رسانی کشور نظارت خواهند کرد، ضمن آنکه مدیریت عملیات و مدیریت تامین و توزیع نیز به صورت مستمر و روزانه در تماس با مناطق، موارد را رصد و مشکلات احتمالی را رفع می‌کنند.

** آغاز طرح نظارت نوروزی از ۲۹ اسفند

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: گروه‌های عملیاتی و نظارتی کار خود را از روز 29 اسفندماه آغاز می‌کنند و فعالیت این گروه ها شامل نظارت بر مسائل فنی، عملیاتی و ایمنی نیست و فقط در رابطه با آماده بودن جایگاه‌ها برای پذیرایی از مسافران، جایگاه‌ها را مورد بازدید قرار داده و اشکالات را به ستاد و مدیریت عملیات اعلام و نسبت به سنجش میزان رضایت‌مندی مردم و درصد آمادگی جایگاه‌ها اقدام می‌کنند.

** نظارت بر کیفیت فرآورده‌ها با آزمایش 

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: گروه های ناظر به شکل مستمر در تعطیلات نوروز نسبت به آزمایش فرآورده‌های توزیعی در جایگاه‌ها اقدام و بر کیفیت فرآورده‌های تحویلی در محورهای اصلی نظارت خواهند داشت.

به گفته وی، گروه خدمات مهندسی نیز ماموریت دارند میزان سوخت گیری توسط تلمبه‌ها را با پیمانه ‌سنجی و اندازه‌گیری کنترل کند.

** تامین گازوییل مورد نیاز اتوبوسرانی و کامیون‌ها

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به پیش‌بینی افزایش مصرف سوخت اتوبوس‌ها و کامیون‌ها در روزهای پایانی سال، اظهار داشت: قرار است همه جایگاه‌ها با حداکثر ظرفیت، گازوییل مورد نیاز کامیون‌ها و اتوبوس‌ها را ارائه کنند.

** تامین سوخت ۶۰ فرودگاه کشور

فرازمند همچنین از تامین مناسب سوخت مورد نیاز بخش هوایی در 60 فرودگاه کشور و مراکز سوخت‌گیری هوایی خبر داد و گفت: انجام پرواز از فرودگاه‌های کشور در ایام نوروز به شکل فوق‌العاده انجام می‌شود، بنابراین آمادگی برای تامین سوخت هواپیماها وجود دارد و همه امکانات در بخش قطارها و ناوگان دریایی برای تامین سوخت آماده شده است. 

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از آماده بودن تعدادی نمازخانه در سطح محورهای اصلی مواصلاتی کشور خبر داد و افزود: پیش از فرارسیدن نوروز 98 اقدام‌های لازم برای آماده‌سازی نمازخانه‌های بین راهی در جایگاه‌های عرضه سوخت انجام شده است.

** ذخایر کافی سوخت

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ضمن تاکید بر اینکه امسال ذخایر نسبت به سال‌های گذشته وضعیت بهتری را دارد، گفت: مشکلی در زمینه تامین و توزیع سوخت وجود ندارد و با توجه به اینکه بخش‌های تولیدی کشور در روزهای تعطیل فعالیت دارند، سوخت‌رسانی به آنها طبق روال عادی انجام می‌شود.

فرازمند با بیان اینکه بازدیدها و نظارت بر عرضه سوخت در جایگاه‌های سوخت مایع و سی.‌ان.‌جی کشور تا بیستم فروردین سال 98 ادامه خواهد یافت، گفت: تدابیر لازم برای تامین سوخت مایع مسافران اندیشیده شده و شرکت‌های توزیع‌کننده، برای تامین سوخت مورد نیاز مسافران و مراکز غیر رسمی اقامتی در ایام تعطیل آمادگی دارند.

به گزارش ایرنا، سه هزار و 700 جایگاه عرضه سوخت و 2 هزار و 264 جایگاه سی‌ان‌جی در ایام نوروز به فعالیت می پردازند.

تعطیلات نوروزی از 29 اسفند آغاز شده و تا 16 فروردین بطول می انجامد، رکورد مصرف روزانه بنزین در نوروز97 شکسته شد و از مرز 116 میلیون لیتر عبور کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.