حجت الاسلام سید محمود علوی، عصر چهارشنبه در سفر خود به شهرستان مرزی آستارا در جمع مرزنشینان این شهرستان در محل مصلای آستارا با اشاره به ۱۶۶ شهید این شهرستان، افزود: از این تعداد ۲۰ شهید از برادران اهل تسنن بودند که خالصانه و صادقانه جان خود را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کردند.

وی دشمنی دشمنان ایران را به دلیل پایبندی این مردم به اسلام عنوان کرد و گفت: از پا در آوردن اقتصاد ملی از مهمترین اهداف دشمن است.

وزیر اطلاعات با تأکید بر اینکه دشمن زخم خورده می‌خواهد حضور مردم را کم رنگ جلوه دهد، افزود: تحریم‌ها برای ایرانیان تازگی ندارد.

علوی تصریح کرد: وقتی ترک، فارس، گیلک، تالش، عرب، بلوچ، شیعه و سنی در کنار هم با فرامین مقام معظم رهبری دست به دست هم می‌دهند، دشمن نمی‌تواند هیچ غلطی بکند.

وی با بیان اینکه طی چند روز گذشته سه تیم تروریستی در منطقه غرب شناسایی و دستگیر شدند، گفت: این تیم‌ها با هدف ایجاد ناامنی و انجام اقدامات ضد امنیتی فعالیت می‌کردند که شناسایی شدند.

وزیر اطلاعات با اشاره به ظرفیت‌های ممتاز شهرستان مرزی آستارا، اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح راه آهن قزوین - رشت و ایستگاه راه آهن رشت بودیم و در آینده‌ای نزدیک شاهد پیوند این خط آهن به آستارا و جمهوری آذربایجان خواهیم بود.

وی با تقدیر از مردم آستارا، گفت: برخی شهرها در گذشته از اندیشه‌های مارکسیستی شوروی تأثیر گرفتند ولی شهری مرزی ستارا هیچ تأثیری از این‌گونه عقاید نپذیرفت و مردم آستارا همیشه پای عقاید خود بودند و در دوران انقلاب اسلامی خوش درخشیدند.

وزیر اطلاعات از گذرگاه مرزی آستارا بازدید کرد

در همین حال، وزیر اطلاعات با حضور در شهرستان آستارا از گذرگاه و پل مرزی آستارا در منطقه صفر مرزی ایران و آذربایجان و همچنین پایانه بار خط ریلی آستارا بازدید کرد.

حجت الاسلام سید محمود علوی شامگاه چهارشنبه در قالب سفر استانی رئیس جمهور به استان گیلان، به عنوان نماینده رئیس جمهوری به شهرستان مرزی آستارا سفر و از پل مشترک مرزی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه صفر مرزی دو کشور، پایانه مرزی آستارا و همچنین بارانداز خط ریلی بین المللی آستارا - آستارا بازدید کرد.

شناسایی سه تیم تروریستی در منطقه غرب کشور

وی در این بازدید با اشاره به امنیت مطلوب در منطقه مرزی آستارا، گفت: شهرستان مرزی آستارا از مرزهای امن کشور است و مردم مرزنشین دو کشور همسایه ایران و جمهوری آذربایجان از برکات این امنیت بهرمند هستند.

خوش آمدگویی چند بانوی تبعه جمهوری آذربایجان به وزیر اطلاعات در مرز آستارا و به زبان آذری و پاسخ و سلام وزیر به خوش آمدگویی آنان به زبان آذری از حاشیه‌های این بازدید بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.